17.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

17. rujna 1985. predstavljen Bentley Turbo R, koji je spasio slavni britanski brend

Turbo 6.75 V8 snage 300 KS, s 3-stupanjskim automatskim mjenjačem GM, luksuznoj je limuzini dugačkoj 527 cm, mase 2,4 tone, osiguravao izvrsne performanse (217 km/h,8,4 s(), uz potrošnju 25 l, uz sportsko ležanje. Do 1997. proizvedeno ih je čak 7230...

Malo je tko od vanjskih promatrača početkom 1980-ih davao šanse brendu Bentley za dugoročno preživljavanje. 

'Tihi sportski automobili' odavno su prestali imati ma kakve dodirne točke sa sportom. Legendarna tvrtka, koja se proslavila pobjedama na kultnom natjecanju 24 sata Le Mansa, ali i sjajnom Continentalu R iz 1950-ih odavno je nudila samo modele identične Rolls-Royceu. 

Osim maske nije bilo nikakvih razlika i nikakve privlačnosti za vozače željne imalo direktnijeg upravljanja i sportskije vožnje. Produkcija Bentleya bila je desetak puta manja od one Rolls-Roycea i očekivalo se skoro gašenje brenda. 

Ranih 1980-ih došlo je do stanovitog pomaka uvođenjem turbopunjača u modelu Mulsanne, no povećanje snage i krajnje brzine nije bilo popraćeno nikakvim drugim modifikacijama ovjesa, pa je automobil dobio podijeljene ocjene, a kvaliteta izrade bila je na povijesnom dnu. 

Kad se već činilo da nema spasa, inženjer Mike Dunn dobio je zeleno svjetlo za radikalnu izmjenu ovjesa i 1985. je predstavljen rezultat toga, nevjerojatni model Turbo R. Oznaka R označavala je englesku riječ 'roadholding', koju bismo ovom prilikom opravdano mogli doslovno prevesti kao 'držanje ceste'. 


S 2,4 tone mase, dobrano duži od per metara i 300 KS nitko nije očekivao konkurenciju Lotusu ili Ferrariju, no Turbo R stvarno je dobro i kompetitivno ležao na cesti i privukao Bentleyu novu, mlađu klijentelu. 

Legendarni V12, obujma 6750 ccm, turbopunjačem je nabijen na tada respektabilnih 300 KS te je s GM-ovim 3-stupanjekim (!) automatskim mjenjačem omogućavao ubrzanje do stotke za 8,4 s i najvešu brzinu 217 km/h. 

Za gabarite i masu bio je bio je vrlo uprabljiv i stabilan. Prosječno je trošio 25 litara na 100 km. U toj klasi - 'who cares...' Do 1997. proizvedeno ih je čak 7230 i nitko više nije govorio o gašenju brenda. 

Naprotiv, Bentley je postao poznat i novijim generacijama te će čak i novi vlasnik, Volkswagen, odlučiti zadržati njega, a sestrinski brend Rolls-Royce prepustiti BMW-u, smatrajući da Bentley ima više tržišnog potencijala.




Mazda


Gulf

Tembo