8.7.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

8. srpnja 1962. Porsche jedini put pobijedio u Formuli 1

Sezona 1962. protekla je u dominaciji britanskih bolida, pa je i do ove pobjede Gurney došao zahvaljujući problemima u koje su upali Graham Hill, Jim Clark, Bruce McLaren, John Surtees i Jack Brabham. Ferrarija se, pak, zbog problema s štrajkovima, nije ni pojavila u Rouenu...

Kada je godine 1961. došlo do velike promjene pravila, u Formuli 1 pojavili su se neki novi ljudi i bolidi. Dolaskom jednoipollitarske formule u Svjetsko se prvenstvo po prvi puta odlučuje uključiti i Porsche, a u tvorničku momčad uzimaju švedskog vozača Joakima Bonniera i Amerikanca Dana Gurneya. 

Konstantne vožnje donose Gurneyu sjajno treće mjesto u prvenstvu, ponajviše što se te godine i moglo kraj dominantnih Ferrarija, no na pobjedu čeka do VN Francuske sljedeće godine, kada je u Porscheovom bolidu već bio novi, osmerocilindrični motor. 

Sezona 1962. protekla je u velikoj dominaciji britanskih bolida, pa je i do ove pobjede Gurney došao zahvaljujući problemima u koje su redom upadali Graham Hill, Jim Clark, Bruce McLaren, John Surtees i Jack Brabham. Momčad Ferrarija se pak zbog problema s štrajkovima u Italiji nije ni pojavila u Rouenu.

Bila je to jedina pobjeda momčadi Porschea u Svjetskom prvenstvu. Još jedna pobjeda za Gurneya i Porsche stići će, doduše, na Solitudeu, stazi pokraj Stuttgarta prema kojoj je, neki tvrde, čak i Nordschleife dječja igra. Usprkos domaćoj pobjedi, u utrci van Svjetskog prvenstva, 

Porsche se zbog eskalacije troškova odlučuje povući. Mnogo godina kasnije vratit će se u F1, ali samo kao dobavljač motora. Zanimljivo, iduća pobjeda neke njemačke momčadi doći će tek s nesretnim Robertom Kubicom i BMW-om. 

Gurney će pak prijeći u Brabhamovu momčad i ostvariti njenu prvu prvenstvenu pobjedu, pa otići odande točno prije no što će postati dominantna i osvojiti dva prvenstva. Gurney će s vlastitom momčadi Eagle također doći do pobjede, postižući tako nevjerojatan rekord donošenja prvih pobjeda čak trima momčadima, a potom se povući iz preskupih europskih natjecanja i s momčadi AAR posvetiti osvajanju svih tipova američkih utrka.¸







Mazda


Gulf

Tembo