19.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

19. listopada 1987. preminuo Hermann Lang, slavni njemački vozač i mehaničar

Pobijedio je u prvoj njemačkoj poslijeratnoj utrci, a kad se Mercedes-Benz, čiji je zaposlenik ostao, vratio u utrke i Lang je bio dio momčadi. S Fritzom Riessom donio je modelu 300 SL pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa 1952, a kasnije se bez većeg uspjeha okušao i u Formuli 1...

Automobilske utrke bile su i ostale zanimacija bogatih ljudi. I danas se divimo kada netko iz ne tako dobrostojeće obitelji dođe do vrha, a 1930-ih takvo je što bilo gotovo nezamislivo. Ovo 'gotovo' zahvaljujemo ponajprije izuzetnom talentu Hermanna Langa (1909. - 1987.), koji ga je doveo do položaja jednog od tvorničkih vozača Mercedes-Benza

Nakon očeve smrti već u dobi od 14 godina morao početi raditi kao mehaničar za motocikle, kojima se počeo i utrkivati, pa i osvajati utrke i titule. Kad je Mercedes-Benz oformio trkaću momčad za Velike nagrade i ušao u mitsko razdoblje 'srebrnih strijela' Lang je dobio mjesto u momčadi - kao mehaničar na bolidu Luigija Fagiolija. 

Ubrzo je promoviran u tvorničkog vozača i počeo pobjeđivati, no za momčadske kolege, koji su pripadali mnogo višim društvenim slojevima ostao je uljez. Legendarna je zgoda kada je Manfred von Brauchitsch u jednom berlinskom baru naručio šampanjac za Herr Caracciolu i sebe, a onda se prisjetio i dodao 'oh, da, i pivo za Langa.'

Lang je na omalovažavanje odgovorio onim što je najbolje znao, pobjedama na stazi (posebno je dominantan bio na izrazito brzim stazama poput Avusa ili Tripolija), te je 1939. de facto postao prvi vozač Mercedesa. 

Dapače, te je godine proglašen i europskim prvakom, iako je to po bodovima zapravo trebao postati Hermann Paul Müller, vozač tima Auto Union. Rat mu je uzeo potencijalno najbolje trkačke godine, no nije u njemu uništio volju za utrkivanjem. 

Pobijedio je u prvoj njemačkoj poslijeratnoj utrci, a kad se Mercedes-Benz, čiji je zaposlenik ostao, vratio u utrke i Lang je bio dio momčadi. S Fritzom Riessom donio je modelu 300 SL pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa 1952, a kasnije se bez većeg uspjeha okušao i u Formuli 1. 

Do kraja je života bio ambasador Mercedesa i rado viđen gost na skupovima oldtimera, gdje bi nerijetko i demonstrirao neki od bolida iz muzejske kolekcije tvrtke.







Mazda


Gulf

Tembo