20.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

20. listopada 1965. proizveden posljednji PV444, automobil koji je proslavio Volvo

Nje bio revolucionarno koncipiran, premda će baš u njemu prvi puta zaživjeti jedan od ključnih elemenata u razvoju suvremenih automobila, sigurnosni pojas, no bio je iznimno kvalitetno napravljen, a razmjerno snažni motori omogućavali su dobre performanse...

Premda je Volvo počeo s proizvodnjom automobila još 1927., do rata su njihovi automobili bili slabo poznati izvan Skandinavije. Kako je taj dio Europe bio pošteđen ratnih razaranja, tijekom rata razvili su novi model manjeg automobila, s idejom znatnijeg povećanja proizvodnje. 

U drugoj polovici 1940-ih solidni i pouzdani PV444 počeo se prodavati, a ubrzo je počeo i izvoz. Kad je 1958. predstavljen modernizirani PV544, Volvo je već bio cijenjen diljem Europe i SAD-a. Osigurao je reputaciju švedske marke, čije su ime uskoro počeli izgovarati s velikim uvažavanjem.

 Do 1965., kad je na današnji dan prije 54 godine proizveden posljednji primjerak (karavanska izvedba Duett prodavat će se još četiri godine), ostvarena je naklada od čak 440.000 primjeraka PV serije, od čega je polovica izvezena. Stekao je glas iznimne pouzdanosti, čvrstoće, neuništivosti.

Volvo PV nije bio revolucionarno koncipiran, premda će baš u njemu prvi puta zaživjeti jedan od ključnih elemenata u razvoju suvremenih automobila, sigurnosni pojas, no bio je iznimno kvalitetno napravljen, a razmjerno snažni motori omogućavali su i faktor vozačkog užitka, kao i postajanje jednim od dominantnih rally automobila onog vremena. 

I danas je jedan od omiljenih automobila za maratonske rally utrke oldtimera, zbog glasovite robusnosti i izdržljivosti. Iznenađujuće mnogo ih je preživjelo, potvrđujući legende o kvaliteti švedskog čelika, a kako se i dalje mogu kupiti razmjerno jeftino posljednjih ih je godina ponešto uvezeno i u naše krajeve te ih sve češće viđamo i na lokalnim skupovima starodobnih vozila.







Mazda


Gulf

Tembo