21.8.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

21. kolovoza 1947. umro Ettore Bugatti, legendarni konstruktor i tvorničar

Neprestana težnja za savršenstvom brendu Bugatti podarila je besmrtnost, premda je tvornica ugašena nakon II. svjetskog rata. Kultni brend oživio je Volkswagen...

Ettore Arco Isidoro Bugatti, legendarni konstruktor i tvorničar, koji je umro na današnji dan prije 72 godine, bio je Talijan, rođen 15. rujna 1881. u Milanu.

U ranim danima automobilizma Italija je bila provincija na rubu svijeta ubrzanog tehnološkog razvoja, pa je tvornicu osnovao u Alsaceu. Tada je ta sporna pokrajina sjajne gastronomije i tehničke kulture bila dio Njemačke.

No nakon rata se Molsheim našao u Francuskoj, a automobili Bugatti postali su francuski nacionalni simbol. Ettorea to nije smetalo, on se snalazio u svakoj državi, zanimali su ga automobili i umjetnost, a ne politika. 

Potjecao je iz umjetničke obitelji i dio umjetničkog naslijeđa je prenio u svoje automobile. Plijenili su pozornost nevjerojatnom kombinacijom rafiniranosti oblika, delikatnosti izvedbe i posvećenosti skidanju težine.


Neprestana težnja za savršenstvom dovela je to toga da ime Bugatti nikada ne bude zaboravljeno, premda je tvornica prestala s radom nakon II. svjetskog rata. 

Neposredno prije rata poginuo je sin Jean, umjetnik koji je u sebi integrirao sve kvalitete svojih predaka te je trebao preuzeti posao, a sam je Ettore preminuo nedugo nakon završetka rata. 

Ubrzo potom tvornica je prestala s radom, ali nije nikada zaboravljena, i upravo Bugatti je marka oko koje je u najvećoj mjeri stvoren svijet kolekcionara oldtimera. 

Mit je bio toliko snažan da smo svjedočili i nekolicini pokušaja oživljavanja marke, a Volkswagenov je na koncu uspio. I većina njihovih automobila u svojoj oznaci nosi slova EB, inicijale velikog automobilskog vizionara Ettorea Bugattija.

Bugatti La Voiture Noire je novi najskuplji automobil na svijetu, cijena prava sitnica