6.7.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

6. srpnja 1958. Juan Manuel Fangio u Reimsu odvezao svoju posljednju utrku

Od početka prvenstva 1958. bilo jasno da Juan Manuel Fangio nema namjeru braniti naslov svjetskog prvaka u Formuli 1, kojeg je osvajao prethodne četiri sezone...

Juan Manuel Fangio (1911. - 1995.), 'El Maestro', uzz Michaela Schumachera najveći vozač svih vremena, peterostruki svjetski prvak Formule 1, na današnji dan prije 61 godinu odvozio je posljednju utrku za Veliku nagradu..

Nije se formalno povukao no bavio se drugim stvarima, uključujući i pokušaj kvalificiranja za Indy 500. Ipak, u jednom trenutku odlučio je pomoći prijateljima iz Maseratija. Ta se tvrtka nalazila u velikim financijskim poteškoćama, ponajprije zbog nemogućnosti naplate velikog ugovora s Argentinom o isporuci nekih tvorničkih strojeva i alata. 

Upravo je Fangio spojio vladu Juana Perona s Maseratijem, no kada je Peron svrgnut, nasljednici su odbili ispoštovati ugovorne obaveze, pa se Fangio osjećao obaveznim barem donekle pomoći tvrtki u kojoj je ostvario neke od svojih najvećih uspjeha, ali i u kojoj je stekao dobre prijatelje.

Odvezao još jednu prvenstvenu utrku, Veliku nagradu Francuske u Reimsu, istu onu u kojoj je poginuo Luigi Musso. U više ne toliko konkurentnom modelu 250F, već lagano zastarjelom, ali i bez daljnjeg razvoja uslijed radikalnog pomanjkanja sredstava, vozio se na četvrtom mjestu, mijenjajući brzine po zvuku nakon što mu je otpala papučica kvačila, i u tom trenutku odlučio da je to njegova zadnja utrka. 

Zanimljivo, završnicu utrke obilježio je jedan sportski gest, kakav danas, u doba beskompromisne i bespoštedne borbe za pobjedu svim dozvoljenim i nedozvoljenim sredstvima jedva da još možemo i razumjeti. 

Pobjednik utrke, kasnije i prvak te sezone, Mike Hawthorn bio je stari Fangiov rival, jedan od rijetkih vozača koji su ga katkad uspijevali pobijediti, a da to nije bilo zbog nekog kvara ili inferiornog bolida. 


U posljednjoj Fangiovoj utrci plavokosi ga je Englez sustigao za čitav krug pred kraj utrke - i potom nastavio voziti iza njega sve do cilja, ne želeći ga poniziti obilaženjem! Hawthorn, koji će poginuti u cestovnoj nesreći početkom sljedeće godine, lakonski je objasnio kako nije znao da je to Fangiov zadnji nastup... 

Ali, dobro je znao da Maestro ima nekih mehaničkih problema, jer ga samim vozačkim umijećem nikada ne bi uspio dostići za krug, te mu se zato nije činilo primjerenim to učiniti.


PROČITAJTE:

24. lipnja 1911. rođen Juan Manuel Fangio, uz Schumachera najveći vozač svih vremena






Mazda


Gulf

Tembo