6.6.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

6. lipnja 1933. u New Jerseyu otvoreno prvo svjetsko drive-in kino

Na vrhuncu popularnosti, 1950-ih postojalo je oko 4000 drive-in kina, no popularnost su stekla tek nakon što je sud poništio patent Richarda Hollingsheada, tako da on nije zaradio na tome...

Mnogo izuma nastalo je jer postojeće stanje stvari nije zadovoljavalo nekoga, a taj netko je, umjesto pokoravanja situaciji, odlučio pronaći rješenje za svoj problem. Ili problem nekoga drugog, kao što je to u slučaju Richarda Hollingsheada bila njegova majka. 

Ona je, kažu neki izvori, bila krupnije građena, te je zbog toga imala problema sa smještajem u stolice konvencionalnih kino dvorana. Sin je razmišljao o tome kako joj pomoći da čim udobnije gleda filmove i zaključio da bi ljudi to mogli činiti iz parkiranih automobila. 

Nakon eksperimentiranja s detaljima izmislio je ideju o malim parkirnim rampama, kojima se prednji dio automobila lagano odiže u zrak, tako da svi imaju neometan pogled. U svibnju 1933. dobio je patent, a već početkom linja i otvorio prvo kino, u Camdenu u saveznoj državi New Jersey.

Zanimljivo, Hollingsheadov izum (iako uglavnom bez rampi) postat će jedan od prepoznatljivih simbola Amerike, ali njemu neće donijeti sreću. 

Na vrhuncu popularnosti, 1950-ih postojalo je oko 4000 drive-in kina, no popularnost su stekla tek nakon što je sud poništio Hollingsheadov patent, tako da on nije zaradio na tome. 

U drive-in kinima uglavnom je prikazivana B-produkcija, veliki holivudski studiji nikada ih nisu osobito ljubili. To je jedan od razloga postepenog pada popularnosti, uz sve veći broj klasičnih kino dvorana, limitiranost vremena prikazivanja na večernje sate i pojavu televizije, videa i interneta. 

No glavni problem ipak je značajno povećanje cijena građevinskog zemljišta u urbanim područjima, što čini rezerviranje velikih parcela za ovu vrstu zabave neisplativom. 

Početkom 2000-ih, dijelom i zbog pojave videozidova, nastao je određen val nostalgije i otvoreno je nešto novih drive-in kina, pretpostavlja se da ih u SAD ima između tristo i četiristo. 

Poneko se moglo naći i u Europi, pamtimo čak i jedan pokušaj kod nas, no ovo je ipak bio i ostao tipično američki fenomen.







BMW banner