9.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

9. rujna 1982. Henry Ford II najavio odlazak u mirovinu

Završilo je veliko razdoblje jednog od najpoznatijih proizvođača automobila u povijesti, kojim je unuk mnogo poznatijeg utemeljitelja tvrtke, Henryja Forda I, rukovodio čak 37 godina...

Jedan od najznačajnijih automobilskih industrijalaca 20. stoljeća, Henry Ford II, na današnji je dan prije 37. godina najavio odlazak u mirovinu, što će i učiniti početkom listopada te 1982. godine. 

Na taj je način završilo veliko razdoblje povijesti jedne od najpoznatijih svjetskih tvrtki, kojom je unuk mnogo poznatijeg imenjaka i prezimenjaka rukovodio čak 37 godina. 

Zapravo, možda je još značajnije što je s umirovljenjem Henryja Forda II po prvi puta prekinuta praksa da netko od porodice osnivača vodi tvrtku. 

Zanimljivo je napomenuti da je na čelno mjesto HF2 (pod tim je nadimkom bio poznat) došao mnogo ranije no što je planirano, jer je njegov otac Edsel Ford nenadano 1943. preminuo od raka. 

Kako je HF2 u to vrijeme bio u vojsci, djed je privremeno ponovo preuzeo vodstvo, no odmah po završetku rata prepustio je tvrtku unuku, koji će je vrlo uspješno modernizirati.

Po prirodi energičan, ali i svjestan mladosti i manjka iskustva, Ford je odmah po dolasku na čelo tvrtke smijenio neke od djedovih ljudi koji nisu dijelili njegove vizije.

Zaposlio je niz inteligentnih i sposobnih suradnika, uključujući i ekipu od deset ljudi iz upravljačke strukture ratnog zrakoplovstva. Čak će se dvojica od njih, Robert McNamara i Arjay Miller, u hijerarhiji Forda uspeti sve do titule predsjednika. 

Veliki uspjesi nizali su se tijekom razdoblja u kojem je HF2 upravljao tvrtkom, od legendarnog modela iz 1949. preko modela Thunderbird i Mustang sve do sjajne serije F pick-upova, no bilo je i neuspjeha poput podmarke Edsel

Možda najveća zasluga je uspješna globalizacija i racionalizacija poslovanja tvrtke na drugim kontinentima, kao i veliko podizanje ugleda kroz uspjehe na sportskom polju 1960-ih i 1970-ih. 

HF2 je umro 1987., a proći će još 15 godina prije no što se ponovo netko iz porodice uspne na rukovodeće mjesto u Fordu.