15.4.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

15. travnja 1912. američki vozač i konstruktor Roebling utopio se u potonuću Titanica

Nakon što je otišao na višemjesečni put po Europi 1912., nije odolio prilici da za povratak odabere prvu plovidbu najvećim i najmodernijim putničkim brodom na svijetu, Titanicom. Postoje svjedočanstva kako je hrabro pomagao ženama i djeci u smještaju na čamce za spašavanje

Washington Augustus Roebling II nije pretjerano poznato ime čak ni u SAD-u, premda će bolji poznavatelji ranih automobilskih natjecanja u Novom svijetu zacijelo znati za njega. Njegov stric Washington Augustus Roebling mnogo je poznatiji, jedan od konstruktora nadaleko čuvenog bruklinskog mosta. 

Njegov se nećak zaposlio u tvornici automobila Walter, gdje je uz pomoć francuskog konstruktora Ettienea Planchea razvio trkaći automobil Roebling-Planche, no nisu ostali sačuvani nikakvi podaci o nastupima i rezultatima tog vozila. Postoje sačuvani oglasi koji ukazuju na namjeru prodaje vozačima utrka.



Kad je Walter otišao u stečaj, Roeblingova je porodica kupila ostatke i pripojila ih mnogo poznatijem Merceru, u kojem su također imali udjel. 

Mercer će s modelom Raceabout biti među najuspješnijim američkim tvrtkama na utrkama u drugom desetljeću prošlog stoljeća, a Roebling je često nastupao s prototipovima, ne toliko ganjajući pobjede, koliko istražujući performanse i eventualne mane modela. 

Nažalost, nakon što je otišao na višemjesečni put po Europi 1912. nije odolio prilici da za povratak odabere prvu plovidbu najvećim i najmodernijim putničkim brodo, na svijetu, Titanica. Postoje svjedočanstva kako je hrabro pomagao ženama i djeci u smještaju na čamce za spašavanje, no njegovo tijelo nikada nije nađeno.