12.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

12. listopada 1939. Mercedes-Benz T80 za rekorde prvi put testiran na valjcima

Lov na svjetski brzinski rekord iz nekog je razloga sport koji mahom privlači Engleze i Amerikance, no nije mu odolio ni veliki njemački međuratni vozač Hans Stuck...

Hans Stuck (1900. - 1978.) je uspio uvjeriti Hitlera i Mercedes-Benz da je sramotno što vodeća tehnološka sila, usprkos dominaciji u utrkama, ne posvećuje vrijeme lovu na apsolutni brzinski rekord. 

Borbe tvrtki Mercedes-Benz i Auto Union za rekord na javnoj prometnici, koje su dovele do smrti Bernda Rosemeyera, tek su dijelom zadovoljavale glad za brzinama. 

Dionica autoputa Frankfurt  - Darmstadt na kojoj su obarani nije bila dovoljna, pa su pronašli još dulju ravnicu kod Dessaua na autoputu Berlin - Halle/Leipzig i najavili napad na rekord ondje u siječnju 1940. 



Razvoj rekordnog vozila počeo je još 1937., a spektakularni Mercedes-Benz T80 je dovršen 1939. Osam metara dug aerodinamičan bolid sa šest kotača pokretan je Daimler-Benzovim avionskim motorom od 3000 KS. 

Glavni konstruktor bio je Ferdinand Porsche, Josef Mickl se pobrinuo za aerodinamiku, a u testiranjima je pomogao i Ernst Heinkel. Testiranja na valjcima dinamometra počela su u listopadu, no na tome je i stalo. II. svjetski rat zahvatio je Europu i mirnodopski su projekti pali u drugi plan. 

T80 nikada nije odvezao rekordnu vožnju ni napao proračunati cilj od 750 km/h. Motor je izvađen iz njega, no ostatak je sačuvan i može ga se vidjeti u Mercedes-Benzovom muzeju u Stuttgartu.







Mazda


Gulf

Tembo