13.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

13. listopada 1899. rođen Piero Dusio, osnivač utjecajne talijanske tvrtke Cisitalia

Nesuđeni nogometaš bio je prilično uspješan vozač utrka, pobjednik klase na Mille Miglia 1937., tijekom rata zaradio je dosta ugovorom za šivanje vojnih uniformi, što mu je omogućilo angažman najboljih konstruktora, Dantea Giacose i Ferdinanda Porschea, kad je poželio sam raditi trkaće i sportske automobile...

Kao mladić Piero Dusio (1899. - 1975.), rođen na današnji dan prije 120 godina u talijanskom gradu Scurzolengo d'Asti (Piedmont)  ponajviše zanimao za nogomet, odigrao je i nekoliko utakmica za Juventus, no ozljeda koljena udaljila ga je s terena i privukla automobilizmu. 

Bio je prilično uspješan vozač utrka, s pobjedom u klasi na Mille Miglia 1937. i šestim mjestom na VN Italije godinu dana ranije. Tijekom rata zaradio je dosta novca dobivši za svoju tvrtku ugovor za šivanje vojnih uniformi, što mu je omogućilo angažman najboljih konstruktora poput Dantea Giacose i Ferdinanda Porschea kada je poželio sam raditi trkaće i sportske automobile. 

Tvrtka koju je osnovao za to nazvana je Cisitalia i odigrat će vrlo značajnu ulogu u povijesti automobila.


Giacosin bolid D46 pojavio se 1946. i odmah počeo pobjeđivati u klasi, a organizirana je i posebna trkaća serija s njima. Porscheov 360 sa središnje smještenim motorom i pogonom na sva četiri kotača bio je revolucionaran, ali preskup za razvoj i upropastio je Dusia prije no što se uspio okušati na stazi. 

Ondje su i te kako uspješno zato nastupale izvedenice modela 202, posebice kad je za upravljačem bio Tazio Nuvolari. A sam je Pinin Farinin kupe bio prekrasan, postavši čak i stalni izložak njujorškog Muzeja suvremene umjetnosti, dok ga povjesničari smatraju prijelomnim trenutkom u povijesti automobilskog dizajna. 

Dusio je već potkraj četrdesetih odselio u Argentinu, gdje se također bavio proizvodnjom automobila, dok je talijansku Cisitaliu nastavio voditi njegov sin. Preminuo je 1975. u Buenos Airesu.







Mazda


Gulf

Tembo