13.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

13. listopada 1996. Damon Hill, u Suzuki, osvojio jedini naslov svjetskog prvaka u Formuli 1

1993. postaje drugi vozač dominantne momčadi Williams-Renault, gdje je trebao biti vodonoša prvo Prostu pa Senni, no nakon Brazilčeve smrti promoviran je u vođu momčadi...

Vjerojatno niti jedan prvak svijeta u Formuli 1 nije toliko omalovažavan kao Damon Hill, britanski vozač rođen 1960., sin dvostrukog svjetskog prvaka Grahama Hilla

Nakon očeve smrti obitelj se našla u financijskim poteškoćama, te je Damon radio kao dostavljač na motociklu i sporo se probijao u svijetu utrka. Debitirao je u F1 sa za današnje pojmove gotovo nevjerojatne 32 godine. 

1993. je dobio posao drugog vozača u dominantnoj momčadi Williams-Renault, gdje je trebao biti vodonoša prvo Prostu pa Senni, no nakon Brazilčeve smrti najednom se našao promoviran u vođu momčadi. 

Najednom je morao pobjeđivati, i to je učinio, 22 puta u karijeri, a neke od tih pobjeda, pogotovo u kišnim uvjetima, bile su rezultat izvrsnih vožnji. 

Nedvojbeno je napravio i nekoliko banalnih, gotovo početničkih grešaka, no sveukupno gledano, bilo je podosta vozača koji su u svojim razdobljima u dominantnim momčadima napravili mnogo manje od njega. 


1996. je trebala biti neprikosnoveno njegova sezona, no momčadski kolega Jacques Villeneuve zamalo mu je pokvario stanje. Borba je bila otvorena do zadnje utrke u Suzuki, mada je Kanađaninu trebala pobjeda, uz Hillovo neosvajanje bodova, za titulu. 

Dogodilo se obratno. Villeneuve je odustao, a Hill vodio od starta do cilja. No bila je to pobjeda s gorkim okusom, jer je novi svjetski prvak već ranije dobio košaricu u Williamsu, u trenutku kad su sve vodeće momčadi već imale određene vozačke postave za 1997. 

Završit će u slabašnom Arrowsu, potom voziti za Jordan i, pomalo paradoksalno, upravo povremenim sjajnim nastupima u tim slabijim bolidima pokazati onaj talent koji mu je toliko često osporavan dok je vozio dominantni bolid.






Mazda


Gulf

Tembo