15.8.2019. Autor: Dino Milič-Jakovlič

15. kolovoza 1939. u Pescari održana posljednja legendarna utrka Coppa Acerbo

Utrke na stazi pored Pescare održavane su od 1924., a ona 1957. našla se i u kalendaru Svjetskog prvenstva Formule 1, no zapravo 'zlatno razdoblje' bilo je između dva svjetska rata...

Tada je utrka bila nazvana po Titu Acerbu, talijanskom heroju iz I. svjetskog rata. Prvo izdanje osvojio je Enzo Ferrari, a nakon njega na listi pobjednika nalazimo Camparija, Varzija, Nuvolarija, Fagiolija... 

Vozači Alfa Romea osvojili su sedam od prvih devet utrka, uz po jednu pobjedu Bugattija i Maseratija, no tada su došle 'Srebrne strijele'. 

Luigi Fagioli pobijedio je 1934., za Mercedes-Benz, u utrci u kojoj je poginuo Guy Moll, najveći talent onog (a možda i svih) vremena, a godinu potom pobjedu je odnio Achille Varzi za Auto Union



Sljedeće tri utrke utrljale su sol u ranu domaćinima: Bernd Rosemeyer posto je prvi inozemni vozač koji je osvojio utrku, ponovivši to i 1937., a 1938. na najvišoj stepenici ga mijenja Rudolf Caracciola

Za 1939. su zbog prekida dominacije izmijenjena pravila i utrka organizirana u klasi 'voiturette', s automobilima do 1500 ccm, s mehaničkim kompresorom. Clemente Biondetti u Alfa Romeu 158 postao je zadnji pobjednik. 

Nakon rata utrka je obnovljena, no pod nazivom Velika nagrada Pescare - ne zbog Tita Acerba, nego zbog njegovog brata Giacoma, jednog od najpoznatijih fašističkih političara. 

Tako je još jedno legendarno ime otišlo u povijest zbog političkih promjena.