19.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

19. listopada 1899. rođen Erich Übelacker, njemački konstruktor Tatre i Borgwarda

VN Italije u Monzi, na današnji dan prije 69 godina, donijela je razrješenje prvog Svjetskog prvenstva vozača, natjecanja kojim je otpočela suvremena era europskog i svjetskog automobilizma...

Najbliži pomoćnik Hansa Ledwinke, smatra ga se drugim ocem nezaboravnih aerodinamičnih modela T77, T87 i T97. Nakon kratkog boravka u Steyru, 1941. se priključuje Daimler-Benzovoj ekipi za razvoj mlaznih motora. 

Po završetku rata kao zarobljenik pomaže u razvoju francuskog proizvođača mlaznih motora Turbomeca. 1949. prihvaća poziv Borgwarda i sljedećih 12 godina vodi njihov program specijalnih vozila. 


To uključuje projekte za vojsku, amfibijska vozila, eksperimentalne motore, ali i trkaće te konceptne automobile. S gašenjem Borgwarda 1961. radi za Hanomag, a i nakon umirovljenja nastavlja s razvojem automobilskih patenata, do smrti 1977.








Mazda


Gulf

Tembo