22.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

22. rujna 1896. rođen Henry Segrave, britanski lovac na brzinske rekorde i veliki trkač

Prvi je Britanac pobjednik Velike nagrade za upravljačem na Otoku proizvedenog automobila, na VN Francuske 1923. u Sunbeamu, svjetski je brzinski rekord prvi put oborio 1926. Sunbeam Tigerom, posljednjim automobilom za rekorde podesnim i za kružne utrke, dohvativši 245,1 km/h...

Već je desetljećima Velika Britanija dom većine momčadi Formule 1, a  nitko nije osvojio toliko titula i pobjeda kao britanski vozači i momčadi. Stoga je red prisjetiti se i prvog britanskog vozača koji je pobijedio na nekoj Velikoj nagradi za upravljačem na otoku proizvedenog automobila. 

Dogodilo se to na VN Francuske 1923., a pobjedu je odnio Sir Henry O'Neal de Hane Segrave (1896. - 1930.), rođen na današnji dan prije 123 godine, u američkom Baltimoreu, automobilom marke Sunbeam

Bio je britanski državljanin, premda mu je otac bio Irac, a majka Amerikanka. Bio je jedan od prvih britanskih vojnih pilota, tijekom I. svjetskog rata dvaput je ranjen, a po dolasku mira posvetio se automobilskim utrkama. 

Pobijedio je na još nekolicini značajnih utrka, kako na Otoku tako i na kontinentu, a sredinom 1920-ih prestao se natjecati i posvetio onom što ga je uistinu privlačilo, lovu na brzinske rekorde. 


I na tom je polju Segrave nastavio suradnju sa Sunbeamom, najuspješnijim onovremenim britanskim proizvođačem automobila za Velike nagrade i ekstremne brzine. 

Svjetski rekord je prvi puta oborio u ožujku 1926. za upravljačem Sunbeam Tigera, posljednjeg automobila koji je bio podesan i za rekorde i za kružne utrke. 245,149 km/h nije dugo ostalo rekord, pa je Sunbeam pripremio novi bolid, popularno zvani 1000 HP

U stvarnosti je razvijao oko 900 KS, trostruko više od Tigera. Njim je godinu dana nakon prvog rekorda Segrave ponovo postao najbrži čovjek na planetu, brzinom od 327,97 km/h, a još dvije godine kasnije, bolidom Golden Arrow s motorom Napier  od 925 KS, rekord povisio na 372,46 km/h. 

Ovaj veliki lovac na brzine poginuo je na engleskom jezeru Windermere, u petak 13. lipnja 1930., neposredno nakon što je oborio i svjetski brzinski rekord za motorne čamce.






Mazda


Gulf

Tembo