29.1.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić i Željko Marušić

Na današnji dan, 29. siječnja 1886., Carl Benz patentirao novo prijevozno sredstvo, automobil

133. rođendan automobila: legendarni njemački inovator i konstruktor za svoju je znamenitu trokolicu, snage 0,75 KS i brzine 16 km/h, dobio službeni patent, broj DRP-37435, što je označilo početak automobilske ere

Jedan od dvojice 'očeva' novog prijevoznog sredstva, Carl Benz (1844. - 1929.), za čiji je uspjeh uvelike zaslužan Gottlieb Daimler (1834. - 1900.), svoju je slavnu motornu kočiju s tri kotača zapravo dovršio još 1885., no u pravilu, tek se sljedeća godina smatra početkom automobilske povijesti.

Na današnji je dan, prije točno 133 godine, legalizirao konstrukciju i izvedbu, dobivši patentni broj DRP-37435. Time je njegov slavni uradak dobio službenu oznaku Patent Motorwagen, kao prvo, dakle i jedino 'patentirano motorno vozilo'. 

Bila je to motorna kočija s tri kotača, duga 270, široka 140 i visoka 145 cm, koja je 4-taktnim 1-cilindarskim motorom obujma 954 ccm i snage 0,75 KS mogla potegnuti 16 km/h. 

Ukupna je masa bila 265 kg, a potrošnja 10 litara na 100 kilometara. Prva je demonstracija završila udarcem vozila u zid (!), no već su istog ljeta izvedene uspješne pokusne vožnje.

Za tržišni uspjeh i budućnost tog projekta, osporavanog od mnogih, zaslužna je njegova supruga Bertha Benz. Patent Motorwagenom je 5. kolovoza 1888., sa sinovima Eugenom i Richardom, odvozila put od 106 km, od Pforzheima do Mannheima, u posjet majci. 

Time je uklonila početnu nevjericu prema konceptu vozila pokretanog motorom s unutarnjim izgaranjem (bio je jak lobi vlasnika kočija s konjskom zapregom) te nakon pozitivnih novinskih izvješća, pokrenula lavinu narudžbi.