8.10.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

7. listopada 2004. preminuo Tony Lanfranchi, najuspješniji britanski trkač Moskviča

Nikada nije dospio dalje od neprvenstvenih utrka Formule 1, niti ostvario značajne međunarodne uspjehe, ali je napravio respektabilnu karijeru u manjim kategorijama jednosjeda i, pogotovo, utrkama turističkih automobila...

Tony Lanfranchi (1935. - 2004.). jedan je od onih živopisnih likova kakvima sigurno obiluju sve trkaće scene. No kako je imao sreću da je rođen u Engleskoj, tako se za njega zna i drugdje, jer je kao razmjerno uspješan vozač utrka u domovini dotakao slavu najvećih svjetskih natjecanja.

Nije on nikada dospio dalje od neprvenstvenih utrka Formule 1 niti je ostvario značajne međunarodne uspjehe, ali je napravio vrlo respektabilnu karijeru u manjim kategorijama jednosjeda i, pogotovo, u utrkama turističkih automobila. 

Usto je bio instruktor trkaće škole na stazi Brands Hatch, a njegovu autoriziranu biografiju smatraju jednim od najzabavnijih štiva te vrste.

Najneobičnija od mnogih priča vezanih za Lanfranchija, ali i ona koja mu je donijela ponajveće uspjehe u karijeri vezana je za - Moskvič!  Premda je ova ruska tvrtka 1960-ih napravila čak i nikada isproban na utrci bolid Formule 1, ne povezujemo je baš sa svijetom utrka. 

No Lanfranchi je serijskim Moskvičima dominirao utrkama u klasi u britanskom prvenstvu turističkih automobila, osvojivši Castrolov i Britaxov trofej na kraju godine. Caka je bila u tome što su klase tih sezona određivane po cijeni novih automobila, a u svom cjenovnom rangu Moskvič je bio osjetno snažniji od konkurenata. 

Prodaja modela je na Otoku od 300 primjeraka 1969. skočila na 14.500 1973. Moskviči su osvojili i prestižni Avon Motor Tour te godine, impresivnom četverostrukom pobjedom u klasi! 








Gulf

Tembo