18.9.2019. Autor: Oliver Marić

Električne kočnice potpuno su istisnule klasične ručne, kraj za jednu vrstu zabave

Proizvođači poput Jaguar Land Rovera, Lexusa, Mercedesa i Porschea u potpunosti su izbacili ručne parkirne kočnice

Kad je BMW prvi ugradio električnu parkirnu kočnicu na svojoj seriji 7, sad već davne 2001. godine, nitko nije mogao očekivati da će to biti početak jedne trendovske priče. Danas 70 % modela automobila dolazi s električnom parkirnom kočnicom, a tek 30 % s ručnom. Proizvođači poput Jaguar Land Rovera, Lexusa, Mercedesa i Porschea u potpunosti su izbacili ručne parkirne kočnice. Još prošle godine 37 % automobila imalo je ručnu parkirnu kočnicu, prenosi revija HAK.

Jedini proizvođači koji u cijelosti zadržavaju ručne parkirne kočnice su oni koji prodaju jeftinija vozila, a to su Suzuki i Dacia. Također, ručne kočnice su prisutne na nekim slabije opremljenim modelima vozila.

Najveća prednost električne parkirne kočnice je prilikom kretanja na uzbrdici. Ona će biti uključena sve dok ne pokrenete vozilo. Tu je i Auto Hold fukcija, koja vam dodatno pomaže kod izlaska s parkinga na nekoj uzbrdici. Naravno, sve ovo možete raditi i s ručnom kočnicom, ali taj procesa zahtijeva malo više truda i umijeća…


izvor: revija HAK





Mazda


Gulf

Tembo