25.3.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

ERA (1933. - 1954.), Velika Britanija

Prethodnici Lotusa, McLarena, Williamsa i ostalih trkaćih legendi s Otoka

U svojem je rodnom Bourneu s Humphreyem Cookom i Peterom Berthonom trkaći entuzijast Raymond Mays (1899. - 1980.) 1933. osnovao English Racing Automobiles, skraćeno ERA. Prekrasni su trkaći automobili ove marke do izbijanja II. svjetskog rata gotovo privatizirali britansku trkaću scenu, uz nemale uspjehe drugdje. Vozači poput samog Maysa, Richarda Seamana, princa Bire ili Pata Fairfielda pronosili su slavu marke. Mays je šasijom R3 ostvario prvi veliki međunarodni uspjeh pobjedom u klasi na Nürburgringu 1935. Gotovo svi proizvedeni primjerci postoje i danas, a mnogi kontinuirano pobjeđuju u raznim klasama, prvo u aktualnim,  a kasnije u natjecanjima oldtajmera. Veliki su konstruktori poput Petera Berthona, Reida Railtona i, nakon rata, Roberta Eberana von Eberhorsta bili uključeni u razvoj modela. Dominacijom u klasi 'voiturette' (do 1500 ccm s kompresorom) pokazali su zube najvećima, dominirali trkaćom scenom na Otoku, no za pravi iskorak i borbu s najvećima nisu imali financija. Mays je želio pokoriti i ostatak svijeta, a za to je trebao poslužiti nakon rata i opet u Bourneu osnovan British Racing Motors, kraće B.R.M., koji će se nakratko i popeti na vrh svijeta, osvajanjem momčadskog naslova prvaka svijeta u Formuli 1 1962., uz vozački naslov za Grahama Hilla. ERA je 1950-ih u vlasništvu Lesliea Johnsona razvila neuspješan F2 bolid, a kasnije se tvrtka koncentrirala na istraživanje i razvoj za autoindustriju.




Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume