14.3.2018. Autor: Ivan Rikard Belančić

Goodyearov prototip inteligentne gume omogućuje povezivanje i razmjenu podataka s upraviteljima voznih parkova

Popularnost zajedničke upotrebe vozila (shared mobility) neprestano raste

To je potaknulo izradu koncepta jednog od Goodyearovih inovativnih rješenja na području mobilnosti u budućnosti: prototipa inteligentne gume koja osigurava optimalno povezivanje u realnome vremenu i razmjenu podataka između gume i upravitelja voznih flota. To omogućuje sigurniju i troškovno učinkovitiju mobilnost te maksimalnu dostupnost vozila.

Zbog želje za smanjenjem troškova i veće pristupačnosti za korisnike, zajednička upotreba vozila neprestano raste. Tako su na primjer 2015. godine »dijeljeni« kilometri u svijetu iznosili 4 posto prevoženih kilometara, a prognoze pokazuju da će taj broj do 2030. godine prijeći 25 posto. To osobito donosi nove izazove upraviteljima voznih parkova za koje je proaktivno upravljanje servisiranjem guma izuzetno važno kako za klijenta, tako i za poslovni model. Na ovogodišnjem međunarodnom sajmu automobila u Ženevi Goodyear je predstavio ideju rješenja s prototipom svoje inteligentne gume.

Goodyear je na događaju prikazao cjelokupan informatički sustav gume, koji uključuje gumu, senzore i algoritme u oblaku. Svi zajedno u realnom vremenu komuniciraju s upraviteljima voznih parkova putem mobilne aplikacije. Senzori u Goodyearovoj inteligentnoj gumi zajedno s podacima o vozilu i drugim informacijama pomoću Goodyearovog vlasničkog algoritma osiguravaju redovite podatke. Zahvaljujući tim algoritmima, informacije o stanju gume – uključujući i njezinu istrošenost, temperaturu i tlak – stalno se ažuriraju i šalju upraviteljima voznih parkova.

Neprestano povezivanje i razmjena podataka omogućuju optimalnu upotrebu guma, a time i sigurniju i troškovno učinkovitiju mobilnost te maksimalnu dostupnost vozila.
Kako ističe Chris Delaney, predsjednik Goodyearove regije Europa, Srednji istok i Afrika, »informacije o izdržljivosti i istrošenosti gume u realnom vremenu priopćavaju kada gumu treba servisirati da bi njezin životni vijek bio dulji, potrošnja goriva ekonomična i razina njezine izdržljivosti očuvana.« To proaktivno održavanje omogućuje prijevoznicima da precizno odrede i riješe poteškoće s gumama te da se odluče za eventualno servisiranje i prije nego što problemi nastupe.

U Goodyearu očekuju da će se usporedno s neprestanim razvojem mobilnosti razvijati i potrebe potrošača i prijevoznika, a novi proizvodi, usluge i iskustvo omogućit će mobilnost kakva je potrebna potrošačima i upraviteljima voznih parkova.





Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja

Mercedes kampanja



Vulkal gume