8.11.2019. Autor: Željko Marušić

Gottlieb Daimler se 8. studenoga 1895. vratio u Daimler Motoren Gesellschaft

Britanski investitor Frederic Simms ulaganje u spas tvrtke uvjetovao je povratkom Daimlera i Maybacha, koji su je 1903., ‘marifetlucima’ prethodnih financijera, bili prisiljeni napustiti…

Kada su Gottlieb Daimler i Wilhelm Maybach poželjeli svoje revolucionarne izume pretvoriti u poslovni projekt, u njega su uključili vanjske financijere. Bili su to industrijalci Wilhelm Lorenz i Max Duttenhofer te bankar Kilian von Stainer.

Ubrzo nakon osnutka Daimler Motoren Gesellschaft počele su trzavice između starosjedilaca i pridošlica, koji su gledali samo na profit, bez ikakve vizije. Do 1893. i Maybach i Daimler bili su prisiljeni napustiti tvrtku i prepustiti prava na vlastite patente, no nastavili su s konstruktorskim radom i 1894. predstavili moderan Phoenix motor, kojeg je ipak u proizvodnju imao staviti upravo DMG.

Spas je, neočekivano, pristigao iz Engleske. Industrijalac Frederic Simms ponudio je 350.000 maraka, svotu koja je lakoćom mogla spasiti prezaduženi DMG, u zamjenu za prava na korištenje Phoenix motora na britanskom tržištu, no uz uvjet povratka Daimlera i Maybacha u vlastitu tvrtku. 


To je prihvaćeno i na današnji dan prije 124 godine Daimler je ne samo postao savjetnik, nego mu je i vraćen vlasnički udio od 200.000 maraka te isplaćen bonus u visini pola tog iznosa. Maybach je postao glavni inženjer uz 30.000 maraka udjela, dok je Simms dobio i pravo na korištenje imena Daimler u Velikoj Britaniji

To je 1896. dovelo do osnivanja britanske tvrtke Daimler, prvog proizvođača automobila na Otoku, koji je donedavno bio aktivan, zadnjih desetljeća u vlasništvu tvrtke Jaguar. Od 2007. na tržištu nema britanskih Daimlera, no šuška se da bi vlasnik prava, indijska korporacija Tata, mogla oživjeti ime kao zasebnu marku, luksuzniju od Jaguara.






Mazda


Gulf

Tembo