6.11.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Lorenzo Bandini (1935. - 1967.), pobijedio 1963. u Le Mansu, izgorio 1967. u Monacu

Grozna smrt talijanskog vozača u prevrnutom Ferrarijevom bolidu, nakon udara u zaštitne bale sijena na utrci u Monegaškoj kneževini prije 52 godine, jedna je od najstrašnijih epizoda u povijesti Formule 1...

Lorenzo Bandini (1935. - 1967.) je počeo nastupati u utrkama tek 1957., u dobi od 22 godine, a već je 1961., s momčadi Scuderia Centro Sud, debitirao u utrkama Formule 1

Godinu dana potom postao je tvornički vozač tima Ferrari, što će uz nekoliko nastupa za Centro Sud ostati do smrti. U Formuli 1 ostvario je samo jednu prvenstvenu pobjedu u Zeltwegu 1964., no u nekoliko je utrka odustajao iz vodstva zbog mehaničkih kvarova. 

U Meksiku se 1964. našao u središtu kontroverze sudarom s Grahamom Hillom, što je Ferrarijevom vozaču Johnu Surteesu donijelo naslov. Istodobno je briljirao u utrkama izdržljivosti, gdje je upisao pobjede na prestižnim utrkama kao što su 24 sata Le Mansa, Targa Florio, 1000 kilometara Monze i 24 sata Daytone


Najbolji su dokaz Bandinijeve popularnosti podaci kako je oko 100.000 ljudi pohodilo njegovu sahranu, kao i da se i danas u Italiji dodjeljuje vrlo ugledna nagrada nazvana po njemu, za iznimna postignuća u svijetu utrka. 

Poginuo je na VN Monaca 1967., kada se njegov Ferrari nakon izlijetanja u zaštitnu ogradu od bala sijena zapalio. Nakon toga sijeno nestaje s trkaćih staza.








Mazda


Gulf

Tembo