29.5.2017. Autor: Domagoj Kuna

Hod po tankoj Hondinoj liniji

Protekli je vikend bio zanimljiv za ljubitelje vrhunskog motorsporta, uz Hondu kao lajtmotiv

Takuma Sato postao je prvi japanski vozač s titulom osvajača legendarnog Indyja 500. Naravno, to je i njegova prva pobjeda na Indyju, a ugrabio ju je ispred nosa i prednjeg krilca višestrukog Indy pobjednika Helia Castronevesa – za svega dvije desetinke sekunde. Castroneves je vodio tijekom utrke, vodio je pred kraj utrke. Njegov se Penske Chevrolet činio nedodirljivim, sigurnim pobjednikom. Chevrolet je imao snažan i pouzdan motor na Indyju. Honda, s druge strane, želeći dati svojim momčadima malo prednosti pred Chevyjem, povećala je snagu svojih 2,2 litrenih V6 turbo motora. I stvarno, Honde su povele utrku. No, dodatna snaga došla je s neprihvatljivom cijenom. Honda je isporučila snažnije, ali i nepouzdanije motore. Osjetili su to konkurenti za pobjednike, Ryan Hunter-Reay i Fernando Alonso. Motori njihovih automobila ispustili su izdajnički bijeli dim, siguran znak da je za te vozače utrka gotova. I prava je šteta što dvostruki prvak Formule 1, Alonso, nije uspio osjetiti slast borbe za pobjednički vijenac i bocu mlijeka, tradicionalnih pobjedničkih poklona na Indyju 500. Bio je zvijezda utrke. Impresionirani njegovim talentom, Allen Bestwick, Scott Goodyear i Eddie Cheever, komentatori televizijskog prijenosa, neprestano su hvalili poteze novajlije Španjolca. Od 179 krugova, koliko je odvezao prije kvara motora, 27 ih je Alonso proveo u vodstvu. Jedino su Max Chilton s 50 krugova i Ryan Hunter-Reay s 28 uspjeli više. Ipak, isti motor koji je Alonsu san o trostrukoj kruni motorsporta stavio na čekanje, Takumi Satu donio je pobjedu.

U Formuli 1, na Velikoj nagradi Monaca, Ferrari je blistao. Crvena je momčad došla do prve pobjede na toj stazi od 2001. godine i ere Michala Schumachera. Vettel je pobijedio i vodi u prvenstvu sa 129 bodova. Alonsova odluka da propusti ovogodišnji izlet McLarenove momčadi u Monte Carlo pokazala se ispravnom, s obzirom na loše kvalifikacije McLaren Honde, kazne obojici vozača na startu i, na kraju, nezavršavanjem utrke i Vandoornea i Buttona.

Momčad Red Bull Honda u Svjetskom Superbike prvenstvu, nakon tragičnog gubitka Nickyja Haydena, nije našla zamjenu za upražnjeno mjesto kraj Stefana Bradla na Hondi CBR1000RR. Na četiri kilometra Donington Parka, britanske runde WorldSBK prvenstva, dominirao je, po običaju, Kawasaki i njihov dvojac Sykes – Rea. Sykes je pobijedio u subotnjoj utrci, nakon odustajanja Jonathana Rea, dok je Rea svojom nedjeljnom pobjedom povećao vodstvo u prvenstvenom poretku na 260 bodova, 55 više od svog momčadskog kolege Sykesa. Jedini vozač Honde u prvenstvu, Bradl, uspio je zabilježiti tek jedanaesto mjesto u nedjeljnoj utrci.

Natrag na američkom kontinentu, u AMA Flat Track prvenstvu, Indian nastavlja svoj blickrig. U finalnoj su utrci šeste runde prvenstva, na ovalnoj milji u Springfieldu, Bryan Smith i Jared Mees svojim Indian Scout FTR750 strojevima oteli pobjedu Sammyju Halbertu na Yamahi FZ-07 za svega 0,039 sekundi. Još je nevjerojatniji razmak između pobjednika Smitha i drugoplasiranog Meesa – samo 0,005 sekundi. Smith nije znao da je pobijedio sve dok mu u ruku nisu dali pobjedničku zastavu. Donedavno nedodirljivi Harley-Davidson uspio je postići tek deveto mjesto, iza tri Indiana, jedne Yamahe i četiri Kawasakija. Honda, opet, nije prošla ni do polufinalnih utrka. S nizom od četiri uzastopne pobjede, Smith vodi u prvenstvu sa 137 bodova, samo 10 više od drugog Meesa. Ipak, Springfield je bila više nego samo četvrta pobjeda u nizu za Smitha. Presretni je Indianac počasni krug odvezao u suprotnom smjeru, u čast neprežaljenog Nickyja Haydena, na početku karijere također flat track trkača. 





Mercedes kampanja




Vulkal gume