18.9.2016. Autor: Željko Marušić

Honda Civic 10. generacije potvrđuje epitet najskupljeg i najboljeg kompakta

Duži 13, širi 3 i niži čak 5 cm, s novim turbobenzincima: 3-cilindarskim 1.0 sa 129 KS i 4-cilindarskim 1.5 sa 182 KS

O uvjerljivosti Honde Civic 9. generacije pisali smo višekratno, tako je bilo i sa 8., kojoj smo, kao svakoj, hvalili vrline i kudili previsoku cijenu, podjednako u kompaktnoj i limuzinskoj verziji. Na salonu u Parizu (1. - 16. listopada 2016.) bit će službeno predstavljen model 10. generacije. Već objavljene slike izazvale su podijeljenu reakciju: uz očekivanu tehnološku perfekciju mnogi nisu oduševljeni stilom, ali treba biti realan.

Japanci su, u suradnji s britanski stručnjacima (novi će se model, poput dosadašnjeg, za europsko tržište proizvoditi u Swindonu), trebali pomiriti funkcionalnost, dinamičnost i prepoznatljivost. Novi je model, dimenzija 4497 x 1800 x 1421, duži 127, širi 30 i niži 49 milimetara od dosadašnjeg. Međuosni je razmak rastegnut na 2625 mm (+30). Već to naglašava poboljšanu prostranost, dinamičnost i stabilnost.

Kad se tome pridoda smanjenje koeficijenta otpora zraka na, za kompaktnu klasu fenomenalnih 0,26, a i neospornost da novi Civic izgleda neloše, Hondinim dizajnerima ipak treba dignuti palac gore, pogotovo što je prtljažnik povećan na 478 litara, uvjerljivo najviše u C-segmentu (Golf ima 380 l). Korištenje visokočvrstih i ultra-visokočvrstih čelika masa potpuno nove platforme smanjena je za 16 kg, a čvrstoća povećana za čak 52 posto.

Bez ikakve dvojbe, novi će model osvojiti ne samo maksimalnih pet zvjezdica na Euro-NCAP testu (to je 2012. vrlo uvjerljivo postigao dosadašnji model), nego i postići možda najbolji rezultat u klasi. Uz poznatu avangardnost i naglašenu posvećenost vozačkom užitku, glavna je novost (konačno!) uvođenje turbobenzinskih motora s direktnim ubrizgavanjem, u 'downsizing' tehnologiji.

Osnovni 3-cilindraš 1.0 sa 129 KS kratkotrajno će, do dolaska Fordovog 1.0 EcoBoosta sa 140 KS, biti najjači u klasi. Zahtjevnijima namijenjen je 4-cilindarski 1.5 sa 182 KS. Za početak bit će to jedine motorizacije, a dizelaš 1.6 i-DTEC, koji sada raspolaže sa 120 KS i 300 Nm, u ožujku 2017. na salonu u Ženevi stići će u snažnijoj, a štedljivijoj izvedbi. 'Top-gun' verzija Type R, s turbobenzincem 2.0 snage oko 310 KS, očekuje se u rujnu 2017. na salonu u Frankfurtu.

Ako niste znali, Honda je najveći proizvođač motora s unutarnjim izgaranjem na svijetu, s godišnjom proizvodnjom većom od 14 milijuna primjeraka. Znalci će vam bez dvojbe potvrditi da japanski koncern proizvodi najbolje benzinske motore, za četiri i dva kotača (a i more/vodu), pa ne treba sumnjati u izvrsnost novih turbobenzinaca.

Hatchback verzija dolazi iz britanskog Swindona (Hondinim je fanovima to jedini pravi Civic), na naše će tržište, tradicionalno s malim zakašnjenjem, stići krajem godine. Limuzinska (sedan), koja će se proizvoditi u Turskom Gebzeu, kod nas se očekuje krajem sljedeće godine. O karavanskoj verziji zasad nema informacija. Tradicionalno, svi će modeli Civica biti papreno skupi, ali Hondini ljubitelji na to i računaju.