1.10.2019. Autor: Željko Marušić

Koristio sam Castrol, pa sam ulio ulje Ina, jesam li pogriješio?

Niste pogriješili, ulja se, u nuždi, mogu miješati, pogotovo ako su iste viskoznosti, najvažnije je doliti ga kad mu je razina preniska... i nemojte 'cijediti' interval izmjene!

Prošlog tjedna, neposredno prije tankiranja goriva, upalila mi se lampica ulja. Kad sam izmjerio šipkom, utvrdio sam da je razina za centimetar ispod minimuma. Pitao sam djelatnike na pumpi koji su mi savjetovali da ulijem Inino ulje 5W-40, premda mi je u motoru Castrol jednake gradacije. Jesam li dobro postupio?

Damir V.

Dobro ste postupili kad se već upalila lampica za tlak ulja, ali nikako nije dobro što ste dozvolili da se to dogodi. Svaki motor troši određenu količinu ulja, novi oko 0,1 l/1000 km, a potom se povećava. Radi se o izgaranju i curenju. 

Ulje povećano izgara zbog istrošenja klipova i karika te vodilica ventila, a curi na poklopcu ventila, karteru i semerinzima bregastog i koljenastog vratila. Sve se povećava s godinama i kilometrima, a 0,5 l/1000 km je granica kad treba popraviti motor. 

Važno je ulje redovito dolijevati, prije nego što dođe do minimuma. Ako se upali lampica ulja, što je znak teškog zanemarivanja automobila, treba odmah ugasiti motor i ne paliti ga dok se ne ulije, preporučljivo je do maksimuma.

Ako nije dostupno ulje koje u motoru, ulijte bilo koje drugo ulje iste ili slične viskoznosti. Motorna se ulja u nuždi mogu se miješati, čak i ako nemaju istu osnovu (mineralna, polusintetična, sintetična). No, važno je da se u turbo-motor uvijek ulije 100-postotno sintetično ulje, što se prepoznaje po donjoj granici viskoznosti 0W... ili 5W... 

Naime 10W... je polusintetično (često se, marketinški, navodi 'sa sintetičnom bazom'), a 15W... je mineralno.

Pazite: Zbog štednje na ulju stradaju lanac, bregasta vratila i turbopunjač!







Gulf

Tembo