11.4.2012. Autor:

ISOTTA-FRASCHINI (1900. - 1949.): TALIJANSKI PANDAN ROLLS-ROYCEA

Među prvima su ugradili 8-cilindarski motor i bregasto vratilo u glavi

Isotta-Fraschini - slavna talijanska marka s početka 20. stoljeća, koju su 1900. utemeljili Cesare Isotta i Vincenzo Fraschini, kao Societa Milanese Automobili Isotta, Fraschini & C. S motom 'uvezi, prodaj i popravi auto' specijalizirali su se na Renaulte. Prvi vlastiti auto, s motorom od 24 KS, napravili su 1904., a već sljedeće godine modelom Tipo D, s motorom obujma 17,2 litre, snage 100 KS, nastupaju na utrci Coppa Florio.

Potom uspostavljaju suradnju s francuskom tvrtkom Lorraine-Dietrich te proizvode sportski dvosjed, koristeći isti motor. Među prvima su počeli koristiti kočnice na svim kotačima i bregasto vratilo u glavi, te su prvi nakon Rolls-Roycea počeli ugrađivati redne 8-cilindarske motore. Dvadesetih počinju proizvoditi luksuzne automobile za aristokraciju. Modele Isotta Fraschini vozile su mnoge slavne osobe, poput Rudolpha Valentina, te su 'glumili'u brojnim filmovima.

Najuspješniji je model bio 8A (na slici), s rednim 8-cilindrašem 7.3 snage od 115 do 160 KS te je postizao 150 km/h. Trećina modela prodana je u SAD-u, gdje je bio skuplji od Duesenberga J i u rangu Rolls-Royce Silver Ghostom. Tvrtku početkom 30-ih pogađa velika gospodarska kriza te životari do 1949., kad se gasi. Sredinom 90-ih napravljena su dva konceptna modela, ali nije pokrenuta serijska proizvodnja.

(žm)





Mazda


Gulf

Tembo