7.6.2019. Autor: Željko Marušić

Isplati li se ugradnja sportskog ispuha u Opel Astri 1.6 16V iz 2006.?

Ugradnjom protočnijeg ispuha i uklanjanjem katalizatora smanjuju se ispušni otpori, što povećava snagu motora, ali se istodobno povećava toplinsko opterećenje motora, posebice ispušnih ventila...

Vozim Opel Astru 1.6 16V iz 2006. i do sada sam zadovoljan njenim performansama i potrošnjom. Ugradio sam sportski filtar zraka i sada mi automobil bolje vuče i brže prima gas. Zanima me mogu li dobiti nešto na snazi ako izbacim srednji ispušni lonac i katalizator i može li to eventualno štetno utjecati na motor i potrošnju?

Mladen V.

Prošlo je vrijeme za takve dorade, koje donose blago poboljšanje performansi, uz veliku štetu, odnosno skraćenje vijeka motora. Loše je što se umjesto standardnog filtra zraka ugradili tzv. sportski. 

Njegov je osnovni problem što ne pročišćava dovoljno usisni zrak, što je vrlo loše za brizgaljke, cilindre, klipne prstene. Sve to ne vrijedi nekoliko postotaka snage, a nakon određenog vremena, zbog trošenja motora i to se izgubi.

Ugradnjom tzv. 'sportskog ispuha' i uklanjanjem katalizatora smanjuju se ispušni otpori, što povećava snagu motora, ali se istodobno povećava toplinsko opterećenje motora, posebice ispušnih ventila. 

Kod toga su veći problemi u propisima. Takve su dorade u EU strogo zabranjeno, a uskoro će biti i kod nas. Zbog toga vam savjetujemo da vratite standardni filtar zraka te da koristite standardan ispušni sustav. 

Novac koji ste planirali uložiti u sportske dorade usmjerite u kvalitetno održavanje automobila, što će također donijeti nekoliko postotaka snage, a usto će smanjiti potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.





BMW banner