1.3.2019. Autor: Željko Marušić

Je li pri kočenju motorom potrošnja goriva nula?

Kod dizelskog motora, kad se otpusti papučica gasa, potrošnja pada na nulu, ali ne i kod benzinskog, koji tada zadržava minimalnu potrošnju goriva. Evo i zašto:

Je li točno da automobil pri nizbrdici ako je u brzini (motor koči ) doista troši 0 l/km, kao što pokazuje putno računalo, ili je to greška mjerenja? To je često pitanje vlasnika automobila, a evo odgovora:

Kod dizelskog motora, koji snagu podešava promjenom količine ubrizganog goriva, prilikom kočenja motorom (uz otpuštanje papučice gasa, odnosno akceleratora), potrošnja goriva je nula, jer se zatvara njegov dotok u motor. 

Kod benzinskih motora, koji usisavaju zrak i potom razmjerno ubrizgavaju gorivo (u stehiometrijskom omjeru: 1 gram goriva na 14,7 grama zraka), tada se troši minimalna količina goriva (u decilitrima na sat). 

Naime, kad se pusti papučica gasa, usisna zaklopka ne zatvori potpuno dotok zraka, odnosno minimalno potrebna količina, da se motor ne bi potom ugasio, usisava se preko 'bypassa' oko usisne zaklopke, pa upravljački modul, prema tome, ubrizgava odgovarajuću, minimalnu količinu goriva.