14.3.2019. Autor: Željko Marušić

Jesenski dvoboj desetljeća: Audi A3 IV protiv Volkswagen Golfa VIII

Dolaze dva različita, a opet (mehanički) gotovo istovjetna vozila, koja će pokrenuti oštru borbu u koncernu Volkswagen, ali će bitno suziti manevarski prostor svim ostalima u kompaktnoj klasi

O dolasku Volkswagen Golfa osme generacije sve je bitno već poznato, a pomalo u sjeni, ali ništa manje ozbiljno priprema se dolazak njegove, svojevrsne, premium izvedenice Audi A3 četvrte generacije. 

Riječ je o tehnološki, koncepcijski i mehanički praktički jednakim automobilima, napravljenim na zajedničkoj koncernskoj modularnoj platformi, druge generacije. U kakvom su omjeru ova dva automobila, pokazuju broke - u Njemačkoj je lani prodano 211.512 Golfova i 45.901 A3. Sličan omjer, 5:1, je u na ostalim EU tržištima.

Dok je koncepcijski, uglavnom sve poznato, samo što će osnovna benzinska motorizacija, 3-cilindarska 1.0 TSI u Golfu počinjati s 90, a u A3 sa 116 KS, razlike su u dizajnu i izvedbi. 

U Audiju će sve biti 'top of the top'. Obje verzije najpopularnije bit će u 5-vratnoj hatchback izvedbi, a dok Audi, za ljeto 2020. priprema novi A3 Cabrio, u Volkswagenu odustaju od Golfa Cabrio. 

Njegovu ulogu preuzima T-Roc Cabrio. No, u Golf će dobiti karavansku verziju Variant, međuosnog razmaka 2680 mm, koja će biti  bliska nadolazećoj Škodi Octaviji Combi. 

Zanimljivo, da se električne verzije razvijaju unutar novog Volkswagenovog brenda IQ Drive. No, ono što je bitno, dizelska ponuda se ne sužava, dapače.

Osnovni dizelaš, u obje verzije bit će 1.6 TDI sa 116 KS, a iznad će biti rangiran novi 2.0 TDI sa 150 i 204 KS. Naravno, doći će i sportske inačice R i S3, čija bi snaga mogla 'poletjeti' do 330 KS.

Ilustracija: Autozeitung.de







toyota banner


Autowill