30.9.2010. Autor: Željko Marušić

KAKVA JE KVALITETA MEGANEA 2.0T

Radilo se o kvalitetnom motoru, jer Renault ima bogato iskustvo s turbobenzincima, pogotovo iz sportskih motora. No, kupnja takvog visokoopterećenog rabljeng motora je riskantna, jer je za trajnost važno dobro održavanje, redovita izmjena motornog ulja s filtrom, stalno korištenje potpuno sintetičnog ulja, provjeravanje razine ulja i dolijevanje te vožnja bez čestog forsiranja. 

Zanima me mišljenje o Renault Megane II 2.0T iz 2006. S obzirom da sam upoznat s kvalitetom navedenog modela zanima me isključivo pogonski sklop. Radi se o motoru s 165 KS i slabom turbu. Navodno je nevedeni model bio rijedak pa me baš iz tog kuta zanima pozdanost motora i kvaliteta.

 

Radilo se o kvalitetnom motoru, jer Renault ima bogato iskustvo s turbobenzincima, pogotovo iz sportskih motora. No, kupnja takvog visokoopterećenog rabljeng motora je riskantna, jer je za trajnost važno dobro održavanje, redovita izmjena motornog ulja s filtrom, stalno korištenje potpuno sintetičnog ulja, provjeravanje razine ulja i dolijevanje te vožnja bez čestog forsiranja. Turbo motori, posebice benzinci, su vrlo osjetljivi na preopterećenje, a posebice je loše ako se nakon visokog opterećenja motor naglo ugasi. Budući se zagrijava na iznad 950 Celzijevih stupnjeva (50 više nego turbodizelaši), kad se naglo ugasi, prekida se virkulacija ulja i ono koje ostane zarobljeno u turbopunjaču izgori (karbonizira). Potom se najprije oteža, a potom blokira cirkulacija ulja i turbopunjač otkaže. Također je na 50.000 km važno skinuti karter i očistiti sito ispod pumpe ulja, jer to utječe na trajnost cijelog motora, a posebice turbopunjača. Iz gore navedenog može se zaključiti zbog čega kod tog motora često odlazi turbopunjač. Zbog svega toga je takav model, prije kupnje važno odvesti kod kvalitetnog serviseram, na detaljan pregled, uz mjerenje kompresije te ga kupiti samo ako je u dobrom stanju.

 

 

dr Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo