11.8.2019. Autor: Roberto Baždo

Kia Motors prva na svijetu donosi aktivno mijenjanje brzine u hibridima

Nova tehnologija pojavit će se najavljenim novim hibridima...

Kijina nova hibridna vozila će kao prva na svijetu dobiti tehnologiju aktivnog mijenjanja brzina (ASC - Active Shift Control). Inovacija, koja je razvijena zajedno sa sestrinskim Hyundaijem, optimizira učinkovito mijenjanje stupnja prijenosa nadgledanjem mijenjanja 500 puta u sekundi, što omogućava precizno prilagođavanje i posljedično bržu promjenu brzine. Nova tehnologija najprije će se pojaviti u Kijinim novim hibridnim modelima.

Nadzor aktivnog mijenjanja brzina skraćuje vrijeme promjene brzine za 30%, nudi zabavniju vožnju i smanjuje potrošnju goriva
ASC koristi novi software logike upravljanja hibridne upravljačke jedinice (HCU - Hybrid Control Unit), koji potom nadgleda elektromotor zbog usklađivanja brzine okretaja motora i mjenjača kako bi se smanjilo vrijeme potrebno za promjenu stupnja prijenosa za 30%. Tehnologija omogućava i uglađeniju promjenu brzine.

„Razvoj ASC tehnologije, prve ovakve na svijetu, važna je inovacija, koja uključuje i precizan nadzor motora automatskog mjenjača”, rekao je Kyoung Joon Chang, potpredsjednik i voditelj skupine za razvoj motora u grupaciji Hyundai Motor Group. „To ne samo da će smanjiti potrošnju goriva, nego će omogućiti i zabavnije vozačko iskustvo naših klijenata.”

Obična hibridna vozila ne koriste konverter okretnog momenta za smanjenje potrošnje goriva – konverteri okretnog momenta tradicionalno gube energiju tijekom same promjene stupnja prijenosa. Iako se mogu pohvaliti niskom potrošnjom, mjenjački sustavi hibridnih vozila često mijenjanju brzinu sporije ako moraju pružati uglađeno djelovanje.

Tehnologija ASC omogućava elektromotoru hibridnog vozila da preuzme nadzor nad promjenom brzina upotrebom novog softwarea logike hibridne upravljačke jedinice (HCU) kako bi smanjio utjecaj sporije promjene brzine. HCU prati broj okretaja mjenjača (500 puta u sekundi) pomoću senzora postavljenog na elektromotoru i brzo sinkronizira broj okretaja mjenjača s brojem okretaja motora.

Sinkronizacijom se vrijeme promjene brzine skraćuje za 30%, s 500 ms na 350 ms. To ne samo da poboljšava ubrzanje i smanjuje potrošnju goriva hibridnog vozila nego i poboljšava izdržljivost mjenjača zahvaljujući manjem trenju prilikom promjene stupnja prijenosa.

Sve veća potražnja za Kijinim električnim modelima
Kia se u posljednjih nekoliko godina zahvaljujući svojoj bogatoj ponudi hibridnih vozila susreće sa sve većom potražnjom za ovakvim vozilima.

U prvih se šest mjeseci ove godine prodaja Kijinih električnih vozila sa 27.671 u 2018. godini povećala na 38.173 vozila, što je povećanje od čak 38 posto. Ponuda, između ostalog, uključuje modele kao što su Niro (raspoloživ kao hibrid, plug-in hibrid i potpuno električno vozilo) i Optima Plug-in Hybrid, raspoloživa kao limuzina ili karavan.