11.10.2019. Autor: Roberto Baždo

KIA najavila plug-in hibride XCeed i Ceed Sportswagon

Korejci šire ponudu pogonski izvedbi, sada stiže nešto za

Kia Motors je s razvojem plug-in hibrida za izvedbe XCeed i Ceed Sportswagon učinila još jedan korak na svom putu elektrifikacije. Nove izvedbe s niskim emisijama štetnih plinova, koje će biti lansirane početkom iduće godine, predstavljaju Kijine prve električne modele u razredu kompaktnih obiteljskih vozila.

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: “Ova dva modela otvaraju Kijinu sljedeću važnu fazu, jer s njima predstavljamo napredne pogone sljedeće generacije naše ponude. Prodaja novog Ceeda u ovoj je godini u odnosu na prvu polovicu 2018. veća za čak 40,1 %, a plug-in će nesumnjivo samo još povećati privlačnost naše ponude.

“U prvoj polovini 2019. godine su električni modeli predstavljali već jedno od sedam prodanih Kia vozila u Europi – radi se o trendu, koji se samo još učvršćuje,” dodao je Herrera. “Dok ostale marke govore o svojim planovima elektrifikacije Kia već ima široku ponudu električnih vozila. Naša ponuda blagih hibrida, klasičnih hibrida, plug-in hibrida i električnih vozila sada nudi kupcima još više izbora i niže operativne troškove u različitim razredima automobila.”

Proizvodnja plug-in hibrida Kia XCeed i Ceed Sportswagon će se odvijati u Slovačkoj (Žilina), a to će ujedno biti i Kijini prvi priključni hibridi, koje će proizvoditi u Europi. Kijino nenadmašivo 7-godišnje jamstvo (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja kilometraže) je tvorničko jamstvo, a vrijedi i za baterije i elektro motor. Prodaja obje izvedbe, namijenjene isključivo Europi, počinje početkom iduće godine.

Plug-in hibrid udružuje bateriju (8,9 kWh), elektro motor (44,5 kW) i 1,6 benzinski motor – ukupna snaga 141 KS, okretni moment 265 Nm
Plug-in hibridi XCeed i Ceed Sportswagon nude uvjerljivu alternativu klasičnim benzinskim i dizelskim modelima. Novi pogon kombinira litijum-polimerni baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh, elektro motor snage 44,5 kW i 1,6-litreni ‘Kappa’ benzinski četverocilindrični GDI motor. Ukupna snaga pogona iznosi 141 KS, a najveći okretni moment iznosi 265 Nm, što modelu Ceed Sportswagon omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,8 sekundi, dok XCeedu za to treba točno 11 sekundi.

Pogon snagu prenosi pomoću 6-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (6DCT), koji vozačima nudi zabavniju vožnju od ostalih hibridnih vozila opremljenih s elektronskim bezstupanjskim mjenjačem (e-CVT). Tradicionalni e-CVT hibridi prenose izlaznu snagu pomoću elektro motora, što znači gubitak snage tijekom pretvaranja energije. Kijin 6DCT se razlikuje, jer omogućava punu izlaznu snagu i kod benzinskog i kod elektro motora, paralelno preko mjenjača, uz minimalan gubitak energije.

Električna snaga unaprijeđena upotrebom kinetičke energije
Tehnologija regenerativnog kočenja, koja je dio standardne opreme plug-in hibridu omogućava skladištenje kinetičke energije i punjenje baterijskog sklopa tijekom kočenja ili »križarenja«, što doprinosi poboljšanju učinkovitosti pogona.

Domet isključivo na struju oko 60 kilometara
Kia procjenjuje da će domet isključivo na struju dostizati oko 60 kilometara za oba vozila, što bi vozačima trebalo biti dovoljno za većinu dnevnih i kratkih vožnji. Emisije CO2 za plug-in izvedbe još nisu poznate, jer još nije završen postupak homologacije.

Obje izvedbe opremljene su Kijinim novim sustavom za emitiranje zvučnog upozorenja, koje se aktivira samo kod vožnje na struju pri malim brzinama i kod vožnje unatrag. Sustav emitira zvuk do 59 dBA, koji sigurno obavještava pješake o kretanju vozila.

Novi dizajnerski detalji i tehnologije u kabini
Obje izvedbe mogu se pohvaliti karakterističnim dizajnerskim detaljima po kojima se razlikuju od benzinskih i dizelskih varijanti XCeeda i Ceeda Sportswagon.

Vozila imaju zatvorenu masku s karakterističnim »tigrovim nosom«, koja poboljšava aerodinamičnost, a Sportswagon je dobio i ‘eco plug-in’ vanjske oznake. Ulaz za punjenje je gotovo neprimjetno postavljen iznad prednjeg lijevog blatobrana. Modeli sa standardnim 16-ičnim aluminijskim naplacima imaju svoj dizajn naplataka, a na raspolaganju su i opcijski 17- (Ceed Sportswagon) i 18-inčni naplatci (XCeed). Ceed Sportswagon je opremljen s branicima identičnim onima od varijante Ceed Sportswagon GT-Line, koji pružaju bolji protok zraka i sportskiji izgled.

U unutrašnjosti je sportska kabina zadržala prema vozaču usmjerenu armaturnu ploču, nizak položaj sjedenja i ergonomiju Ceedove postojeće ponude. Nove plug-in hibridne izvedbe imaju i nekoliko novih funkcija, koje unaprijeđuju praktičnost kako bi kupci izvukli maksimum iz ovih novih izvedbi.

Obje varijante opremljene su indikatorom napunjenosti, vizualnim pomagalom koje vlasnicima pokazuje da li se njihovo vozilo puni ili je baterija već napunjena. Njegova pozicija na vrhu armaturne ploče vozačima omogućava da s izvana odmah vide stanje napunjenosti (npr. kada je vozilo parkirano na kućnom prilazu, a vlasnik u kući).

Osvježena vanjština, noviteti u kabini – telematika s prikazom obližnjih punionica
Oba vozila nude Kijin infotainment s 8-inčnim zaslonom na dodir ili opcijski 10,25-inčni zaslon s navigacijskim sustavom i Kijinom telematikom UVO Connect. Sustav - zasad raspoloživ samo kod plug-in izvedbi - uključuje novu funkciju, koja vlasnicima prikazuje raspoloživa punjačka mjesta u blizini ili rutu do željene destinacije. Zaslon može pokazivati i važne informacije o pogonu, tako što grafički prikazuje raspoloživi domet na bateriju. Pored toga vlasnici mogu na ekranu podesiti vrijeme početka punjenja u domaćoj mreži, što im omogućava punjenje po jeftinijoj tarifi. Infotainment sustav standardno nudi upotrebu platformi Apple CarPlay i Android Auto, dok je opcijski moguće naručiti 10,25-inčni zaslon na dodir s navigacijom s Bluetooth multikonekcijom, što putnicima omogućava povezivanje dva mobilna uređaja istovremeno.

Instrument ploča donosi vizualne promjene – preostalo vrijeme punjenja, očekivani domet isključivo na struju i protok električne energije između baterijskog sklopa, benzinskog motora i elektro motora. Kao opcija raspoloživa je Kijina nova potpuno digitalna 12,3-inčna ‘Supervision’ instrument ploča, koja je dizajnirana tako da pruža što jasnije informacije s različitim grafičnim prikazima. Supervision zaslon visoke rezolucije (1920x720 piksela) zamijenit će Kijin uobičajeni mjerač brzine i brojač prijeđenih kilometara.

Funkcija djelovanja grijanja, ventilacije i klima uređaja samo na vozačevoj strani (Driver Only), koju vozač aktivira pomoću novog prekidača na armaturnoj ploči, trenutno prekine protok zraka kroz zračne otvore duž cijele kabine i ograničava ga samo na one najbliže vozaču. To je urađeno s ciljem smanjenja potrošnje energije baterijskog sklopa za djelovanje ventilacijskog sustava, dok ujedno vozaču omogućava dostizanje željene temperature. Za razliku od uobičajenih ventilacijskih sustava ovaj Kijin sustav ‘Driver Only’ ne sprječava samo protok zraka do određenih otvora preusmjeravanjem na preostale nego isključuje sve ostale izvore i tako smanjuje potrošnju kod samog izvora.

Inteligentni pogon i svakidašnja upotrebljivost
Ceedova ponuda bila je već od samog početka razvoja predviđena i za nove hibridne pogone. To znači da je plug-in hibridni pogon XCeeda i Ceeda Sportswagon minimalno utjecao na raspodjelu prostora i da je njegova konstrukcija u startu namijenjena smještanju baterijskog sklopa.

Baterijski sklop kapaciteta od 8,9 kWh nalazi se pored 37-litrenog spremnika, ispod klupe što je suprotno ostalim sličnim vozilima gdje baterijski sklop oduzima dragocjeni prostor u prtljažniku. Ceed Sportswagon Plug-in Hybrid – najpraktičniji model obitelji Ceed – može se pohvaliti sa 437-litrenim prtljažnikom, odn. do 1.506 litara u slučaju potpuno oborenih sjedišta (klupa je djeljiva u omjeru 40:20:40). Kia XCeed Plug-in Hybrid pruža prtljažnik zapremine od 291 litra, koji može narasti na 1.243 litra u slučaju spuštenih stražnjih sjedala. Potrebno je spomenuti i prostor ispod prtljažnog dna, koji je namijenjen držanju kabla za punjenje, kada isti nije u upotrebi.

Obje Ceedove plug-in izvedbe bit će raspoložive i s opcijskim paketom za vuču (s kočnicom), što je rijetkost među hibridnim vozilima.

U prodaji početkom iduće godine
Prodaja obje izvedbe širom Europe predviđena je početkom iduće godine.




Mazda


Gulf

Tembo