12.9.2018. Autor: Željko Marušić

Dobro je znati: Koji je prvi auto s automatskim mjenjačem?

Oldsmobile Custom 8 Cruiser je 1939. upotrijebio Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag


Danas je 99,8 posto američkih, ali samo 9,8 posto europskih i 6,9 posto japanskih novih automobila s automatskim mjenjačem. Dobro je znati da je prvi automobil s automatskim mjenjačem bio Oldsmobile Custom 8 Cruiser, predstavljen 1939.,

Počeo se proizvoditi 1940. te je Imao automatski mjenjač GM Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag.


Automatski mjenjač GM Hydra-Matic se od kraja 1940. počeo ugrađivati i u modele Cadillaca

Prvi automatski mjenjač s hidrodinamičkim pretvaračem momenta (kakvi su danas svi klasični automatski mjenjači), bio je Buickov Dynaflow iz 1948. Budući da hidrodinamički pretvarač može udvostručiti moment (smanjujući istodobno broj okretaja na pola) takav je mjenjač u početku imao samo dva stupnja naprijed. 

To je pojednostavilo konstrukciju i povećalo pouzdanost. Potom od sredine 50-ih do početka 80-ih bio je standard s tri stupnja, a potom se počelo povećavati na četiri, pet, šest, sedam, osam... sve do deset.





Cindrić



Cindrić

Mazda kampanja



Vulkal gume