3.7.2019. Autor: Željko Marušić

Koliko stvarno koriste široke niskoprofilne gume?

Poboljšavaju ležanje auta i smanjuju opterećenje gume pri oštroj vožnji, ali istodobno povećavaju opterećenje podvozja te otpore kotrljanja i zraka, dakle i potrošnju goriva...

Čuo sam puno razloga za i protiv, pa me zanima koliko su stvarno korisne široke niskoprofilne gume, u usporedbi s običnima?

Marko N.

Rašireno je mišljenje da šira guma donosi bolja vozna svojstva i veću stabilnost. Naime, šira guma znači i veću dodirnu površinu i nešto širi trag kotača, čime se povećava stabilnost automobila, a niskoprofilne gume (serije 50, 40, ...) uz to i snizuju težište. 

Time se poboljšava ležanje auta  i smanjuje opterećenje gume kod sportske vožnje. Postoji, međutim i  druga strana medalje, jer da nema mana, automobili bi poput valjka imali samo po jednu veliku gumu sprijeda i straga. 

Povećanje dodirne površine smanjuje pritisak gume na podlogu, što je korisno kod visokih opterećenja, ali je štetno na skliskoj podlozi. Šira guma lošije drži na kiši i znatno podložnija stvaranju opasnog vodenog jastuka (aquaplaning). 

Široka guma više opterećuje ovjes, ležajeve kotača i upravljački mehanizam, a stvara i veće otpore kotrljanja te otpor zraka.  To izravno utječe na povećanje potrošnje goriva. Zbog toga automobil na 'debelim nogama' troši više benzina i nešto sporije ide, a uz to je i neudobniji. Zapamtite: najbolje su gume tvorničkih dimenzija.


Već 14 godina neprestano najčitaniji samostalni hrvatski automobilski portal... 





Mazda


Gulf

Tembo