14.11.2018. Autor: Željko Marušić

Komentar užasne jutrošnje tragične nesreće na Korčuli

Obijesno brza vožnja, vlažnim skliskim kolnikom, vrlo snažnim, a nestabilnim automobilom, po cesti koja ne 'oprašta greške', formula je za smrt

Korčulanska mladež, željna cestovne jurnjave, obožava dionicu glavne otočke prometnice D118 (Vela Luka - Blato), jer po njoj moćnim autom, poput 200-konjskog, 20-godišnjeg Mercedes-Benza, bez straha da će ih policija snimiti, zaustaviti, kazniti.., posebice sitnih sati noću, lako mogu potegnuti i brže od 150 km/h. 

A ta dionica, s makrogeometrijskim odlikama prave državne ceste, poput 'Jadranske magistrale', po kriterijima Euro RAP-a istodobno zaslužuje nula zvjezdica za sigurnost. Brojne nezaštićene pogibeljne zone izlijetanja te klizak vapnenjački asfalt, koji s malo rose ili kiše postaje klizište, poznate su boljke dalmatinskih prometnica. 

Uz veliku količinu rose, koja je sitnih sati jutros prekrila Korčulu, vrlo brz automobil s kraja 1990-ih, s oko 200 konja na stražnjim pogonskim kotačima, ljetnim, već prilično pohabanim gumama (tko u Dalmaciji, posebice otocima, u studenom vozi na spasonosnim zimskim gumama?!), koji je bez ESP sustava opasno nestabilan te sumanuto brzu, obijesnu vožnju bez straha od policije te brojne nezaštićene masivne objekte (poprečne betonske zidove...) u zonama izlijetanja, tragična nesreća, poput jutrošnje, u kojoj su poginuli 26-godišnjak  i 30-godišnjak, a 22-godišnjakinja je u kritičkom stanju, bila je statistička neminovnost.

Nije, dakle bilo pitanje hoće li se dogoditi, nego samo kada. Stoga se ne trebamo čuditi, trebamo se jako zabrinuti i početi mijenjati stvari. Zbog toga je, na korčulanskoj državnoj cesti D118 i sličnim dalmatinskim dionicama sa skliskim 'vapnenjačkim' asfaltom, nužno napraviti sljedeće:

1. Postaviti opće ograničenje brzine od 60 km/h,

2. Nahrapaviti asfalt na najopasnijim dijelovima kolnika,

3. Intenzivirati noćne kontrole brzine, kad se očekuju prekršitelji,

4. Postaviti vibracijske trake i brzinu dodatno ograničiti na 40 km/h, na dionicama s pogibeljnim pravcima izlijetanja (bez zona izlijetanja).

Generalno, ova je nesreća ne samo motiv, nego zvoni na uzbunu, da se za najpogibeljnije prometne prekršaje, poput obijesne vožnje, propiše mehanizam od 12 kaznenih bodova, za jednu ekstremno opasnu prometnu situaciju, koji znači automatsko poništenje vozačke dozvole..

Noseća slika je ilustracija, niže je konkretna dionica s mjestom nesreće