14.6.2019. Autor: Željko Marušić

Konstrukcijska greška Golfa 1.9 TD iz 1993., jedna od rijetkih u povijesti Volkswagena

Pri izmjeni zupčastog remena, u sklopu s napinjačem i vodilicom, preporučljivo je preventivno izmijeniti i vijak pogonske remenice na radilici…

Povoljno sam kupio  Volkswagen Golfa III, 1.9.TD, iz 1994., koji je prešao 240.000 km. Dosad nisam imao većih problema s njim ali mi u zadnje vrijeme potrošnja ulja se povećava. Inače koristim sintetično ulje 5W-40. Zbog potrošnje ulja razmišljam da umjesto mijenjanja ulja na 15.000 km prijeđem na jeftinije polusintetično ulje (150 40), a mijenjao bi ga na 10.000 km. Čini mi to gušće ulje bilo prikladnije za taj stari motor. Kakav je, inače, 1.9 TD?

Marin B.

Polusintetično ulje (10W 40) nije preporučljivo za turbodizelske motore, zbog nedovoljne toplinske otpornosti (u turbopunjaču temperatura može porasti i preko 900°C), pa treba koristiti bilo koje 100% sintetično ulje za dizelske motore (5W 40). 

1.9 TD je turbodizelaš prve generacije, pretkomorni, koji je, poput ostalih Volkswagenovih pouzdan i izdržljiv. No, konkretni ima jednu konstrukcijsku grešku, što je rijetkost u koncernu Volkswagen, na spoju pogonske remenice zupčastog remena i koljenastog vratila. 

Zbog premale širine i prevelikog uspona konusnog spoja s vremenom može doći do njegovog otpuštanja. Tada se znatno poveća dinamičko (pulsirajuće) opterećenje vijka koji drži remenicu i on brzo puca. Nakon toga se sudare klipovi i ventili te nastaje veliko oštećenje motora. 

Savjetujemo vam preventivnu izmjenu vijka pogonske remenice, a tada izmijenite i zupčasti remen s napinjačem i vodilicom. Pumpu rashladne tekućine ne treba mijenjati, jer se ona pokreće posebnim, kanalnim remenom. Navedeni je problem bio samo na motorima 1.9 TD/75 KS, od 1993. do 1995.