7.6.2017. Autor: Domagoj Kuna

KTM predstavio motocikle i detalje svojih novih dvotaktnih motora

Nakon dugog čekanja, KTM je u Eisenerzu otkrio svoje EXC 250 i 300 TPI modele i najavio početak prodaje

U prodaju na europskom tržištu kreću ovog mjeseca, cijene će tek biti objavljene, ali su zato tehničke karakteristike tih novih dvotaktnih čuda napokon tu. Prvi dvotaktni motori s ubrizgavanjem goriva, onaj manji od 249 ccm i veći od 293,2 ccm, pušteni su na slobodu u austrijskom Eisenerzu, gradu u kojem se održava jedna od najtežih enduro utrka na svijetu i gdje su dvotaktni KTM-ovi modeli pretplaćeni na pobjedu.

Razlika između većeg i manjeg motora je u promjeru cilindra. Hod je klipa jednak i iznosi 72 mm, dok je promjer cilindra većeg motora 72 mm, a manjeg 66,4 mm i tu razlike prestaju. Oba su motora opremljena TPI elektroničkim ubrizgavanjem goriva s dvije brizgaljke. Zahvaljujući tome, potrošnja goriva i vibracije pri radu drastično su smanjene. Također, senzori sustava ubrizgavanja mjere tlak, temperaturu i vlažnost zraka, a sustav upravljanja motorom prilagođava količinu goriva i zraka uvjetima u okruženju čime se postiže jednak rad motora u svim uvjetima i na svim nadmorskim visinama. Kako se gorivo i ulje u ovom slučaju ne miješaju prije ulaska u cilindar, podmazivanje unutar motora vrši se ubrizgavanjem ulja kroz kanale za usis zraka. Spremnik ulja obujma je 0,7 litara, što je dovoljno za pet do šest spremnika benzina. Takav sustav podmazivanja smanjuje količinu poznatog dvotaktnog dima za 50%.

Motocikli imaju spremnik goriva od 9 litara, mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dodatno vratilo za ublažavanje vibracija motora, elektro i nožni pokretač. Na kraju, ono što enduro motocikle s dvotaktnim motorima čini tako posebnima – masa. Samo 103 kg!

Za predstojeći Erzberg rodeo, pobjednik je, čini se, upravo otkriven.




Mercedes kampanja




Vulkal gume