4.10.2010. Autor:

LAGUNA 1.9 DCI POVISUJE PA SMANJUJE BROJ OKRETAJA

Čitam vaše savjete i čine mi se od velike koristi brojnim čitateljima. I ja sam odlučio postaviti jedno pitanje. Imam Renault Lagunu 1.9 dCi (88 kW) iz 2003. s prijeđenih 130.000 km, redovito servisiran i bez drugih problema, osim što kod kočenja, ukoliko se pritisnu kvačilo i kočnica istovremeno, okretaji motora padnu na nekih 600-650/min i ostaju tako niski sve dok auto ne stane ili se ne pusti kočnica; zatim se vrate u normalu i bude dobro do ponovnog istog postupka kočenja. Ali ako se pritisne kvačilo koju sekundu ranije nego kočnica onda se to ne dešava! A kod ubrzavanja, kad se pritisne kvačilo, motor ne smanji gas nego ga doda za nekih 500 o/min, pa kod šaltanja zvuči kao da je automatik i malo trzne. Prvi i drugi problem mi djeluju povezani, a ni jedan se ne događa svaki put (ponekad svaki put, a ponekad samo nekoliko puta kroz dan). Kompjutor vozila nije zabilježio nikakvu grešku, a nisu je ni pronašli na testiranju u Renault servisu. Nitko nezna šta se dešava! Rekli su mi da možda prođe samo od sebe; ali to traje vec 6-7 mj. U međuvremenu sam pročistio EGR ventil (koji i nije bio pretjerano začađan) i promijenio šaltere na papučama kočnice i kvačila, a problem i dalje postoji; s time da auto ne dimi, normalno vuče i troši, i ne trokira tijekom same vožnje. Unaprijed zahvaljujem na odgovoru! S poštovanjem

Dva su moguća uzroka - prvi je u senzoru brzine vrtnje motora (RPM senzoru), a drugi u lameli spojke, odnosno korpi, koja mijenja opterećenje motora i 'zbunjuje' upravljačku elektroniku. Ako su dotrajali, izmjena lamele i korpe će stabilizirati rad motora. Savjetujemo vam da sve napravite u sklopu temeljitog servisa s izmjenom filtra goriva, filtra ulja i ulja (treba biti 5W 40). S obzirom na kilometražu, savjetujemo vam čišćenje odnosno izmjenu brizgalica, po potrebi i visokotlačne pumpe, a svakako turbopunjača (čišćenje, izmjenu servisnog kita i balansiranje). Preporučljivo je i blokirati EGR ventil, bez obzira što nije bio pretjerano začađen. Počnite u ulje dodavati aditiv LM (Liqui Moly) i time ćete produljiti vijek motoru.

dr Željko Marušić





Mazda


Gulf

Tembo