12.10.2019. Autor: Željko Marušić

Lancia: 'Talijanski Mercedes' koji je postao 'Fiat sa šlagom'

Jedna od najinovativnijih tvrtki u povijesti, koju je ugušila konfekcija i skandal s hrđom...

Lancia, slavnu talijansku tvrtku, koja je od 1969. u vlasništvu Fiata, osnovao je 1906. Vincenzo Lancia (na talijanskom Lancia znači koplje, što je u logu tvrtke). 

Već 1907. proizveden je prvi model nazvan Alpha, koji se odlikovao visokom konkretnom snagom, snagom motora i prednjom osovinom koja se činila tradicionalnom, ali je bila vrlo inovativna jer je imala karoseriju od cijevne strukture. 

Godine 1913. predstavljen je model Theta, prvi u Europi s ugrađenim električnim sustavom.

U povijest Lancia je ušla s dva posebna modela. Lambda iz 1922. bila je prvi automobil na svijetu sa samonosećom karoserijom, koji je imao i neovisan ovjes, dakle napravljen po specifikaciji koja je postala 'zakon' pola stoljeća kasnije. Aurelia B20 GT iz 1951. (na slici) bio je prvi tržišni GT automobil 2+2 u povijesti. 

Formalno, najuspješniji bi se mogao smatrati model Delta, koji je osvojio titulu 'Europskog automobila 1980. godine' i bio je jedan od najuspješnijih reli automobila u povijesti.

Nažalost, konfekcioniranje Fiatove tehnologije urušilo je ugled i tržišne pozicije, a posebice skandal s hrđom, slavne talijanske tvrtke, koja je danas pod kapom koncerna FCA, jedini koliko-toliko 'živući' model je Ypsilon.

Zašto je Vedran Ćorluka za svadbu odabrao talijanski klasik? Evo što je presudilo









Gulf

Tembo