10.3.2017. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Matra Rancho (1977. - 1984.)

Preteča mode SUV-ova, kvaziterenski šminker na mehaničkoj osnovi Simce 1100

Premda se 57.792 prodana primjerka specijaliziranog modela male tvrtke ne mogu proglasiti neuspjehom, teško se oteti dojmu da je ovaj automobil naprosto predstavljen prerano. Na bazi pickup inačice Simce 1100 Matra je dodala atraktivnu plastičnu karoseriju, koja gotovo da bi i danas mogla proći kao moderna, u vremenu SUV-ova i crossovera. Autor, grčki dizajner Antonis Volanis potpisao je i Bagheeru, Murenu, Espace… a podosta kasnije i Citroën Xsaru Picasso. Samo s prednjim pogonom i standardnim Simcinim 'Poissy' motorom od 80 KS, dolazila je u nizu posebnih maloserijskih izvedenica, uključujući i model s otvorenim stražnjim panelima, neobičan kabriolet. Unutrašnjost je model dijelio s kasnijim modelima Simce 1100 GLS: instrumenti, volan, kontrole, sjedala… sve je bilo isto. Nažalost, samo prednji pogon i visoka podnica nisu bili baš za vrhunske dosege na terenu, no prigovori su stizali od tadašnje publike, naviknute na prave terence. S današnjom kulturom SUV vozila koja nikada ne silaze s asfalta Rancho se čini mnogo pogođenijim i nepravedno podcjenjivanim. Iznimno praktičan, svojevrsna je preteča čak i Berlingo/Kangoo/Partner klase. Isprva je nosila oznaku Matra Simca, a od 1980. Talbot Matra. Zanimljivo, u Italiji je model prodavan pod kraćim imenom Ranch. Zbog nedvojbene jedinstvenosti u sve većoj mjeri stječe kult poklonika, a postoje i specijalizirani klubovi, pa dobrim primjercima vani raste cijena, a kod nas ih je nažalost preživjelo samo nekoliko. Model koji je Matra razvijala kao nasljednika postao je Renault Espace.






Gulf

Tembo