30.7.2019. Autor: Željko Marušić

Mazda 3 Skyactiv-G 20 M Hybrid vs. Volkswagen Golf 1.0 TSI, u njemačkom usporednom testu, pobjednik je, naravno...

Golf! Zar ste sumnjali? Pobjeđuje u kategorijama 'Karoserija' i 'Vozni komfor', čak i 'Motor/mjenjač', premda je najvažnije, 'Vozna dinamika', ali uz 18 posto višu potrošnju, na japanskoj strani. Mazda dobiva i kategoriju 'Troškovi/ekologija', a 1625 eura je skuplja i realno ispuhuje 18 posto više CO2. Nije baš logično...

Bilo kuda, Golf svuda! Njemački je kompakt 'hladno perfektan', mjera za kompaktnu, po njemu nazvanu 'Golf-klasu'. Da nije tako, ne bi bio bestseller, jer kupci su najbolje mjerilo, a to je potvrdio naš posljednji test. Ali, zar mora pobijediti baš u svakom usporednom testu? 

Ako je riječ o njemačkom, izgleda da je to tako, kao da je pobjednik unaprijed određen. Tako, naime djeluje, ne bač logičan, dakle i nepristran rezultat usporednog testa, uglednog njemačkog portala Autozeitung.de, iza kojeg stoji, po nama, najbolja automobilska tiskovina, Auto Zeitung.

U konkretnom testu modela Volkswagen Golf 1.0 TSI sučelili su nov kompaktni 'briljant', japanski model (proizvodi se u Hiroshimi) Mazda3 Skyactiv-G 2.0 M Hybrid, oba s ručnim 6-stupanjskim šaltungom. Moglo bi se reći da je riječ, čak o neusporedivom, 'kruškama i jabukama'. Jer pazite na razlike:

Mazda ima četiri, s VW tri cilindra, 'Japanac' je usisni, a 'nijemac' turbobenzinac, usto točno dvostruko većeg obujma, 1998 prema 999 ccm. Mazda ima kompresijski omjer 14:1, VW 10,5:1, radi po Atkinsonovom ciklusu, a Golf po klasičnom Ottovom. 


Usto, Mazda 3 je svježi novitet, a Golf VII uskoro slavi sedmi rođendan! Pa ima li ova usporedba smisla? Ima, naravno, jer pobjeđuje - Golf. Krenimo redom.

U kategoriji Karoserija, od 1000 mogućih Mazda dobiva 556, a Golf 580.  Teško je jednoznačno i dakle objektivno usporediti bitno različite forme. Rastegnuta na 4480 mm Mazda3 je dobrih 222 mm duža, ima čak 105 mm veći međuosni razmak, šira je 5 mm, ali niža čak 56 mm. 

Dakle, djeluje poput sportskog coupea prema kompaktu, sjedi se niže i položenije, dakle sportskije. U Golfu položaj je klasičniji, uzdignutiji, i u tim okvirima stječe se dojam da osjetno duža 'Trojka' ne pruža više prostora. Prednost Golfa je u prtljažniku (380 do 1270 l) prema Mazdinih (358 do 1026 l). Jako bitno. 

Položaj za volanom je prilično subjektivna stvar, po našem domu, u Mazdi je osjećaj 'vozačkiji', ali,ruku na srce, Golfova je ergonomija složena perfektno, 'školski'. Vidljivost je na strani Golfa pa Mazdi ne pomaže ni 360-stupanjska kamera...

U kategoriji Vozni komfor Golf također odnosi pobjedu 752 prema 714 bodova, premda Mazda ima lijepo postavljena i ugodno profilirana sjedala. Golfova su sjedala 'konkretnija', lakše se ulazi/izlazi, ali na duže dionice niži, sportskiji Mazdin postav trebao bi biti u prednosti. 

Ergonomija oba modela je besprijekorna, u ovom se testu malo zanemaruje Mazdin besprijekoran odnos volan/mjenjač/nožne komande. Da, prigušenje i opružno/prigušne karakteristike su na stranu Golfa, premda straga ima polukrut ovjes (!), a Mazda Multilink (kod Golfa je takav u verzijama od 150 KS naviše). No, što je, tu je, kažu Golf bolji...

Zanimljivo, kategorija Motor/mjenjač prednost daje Golfu, sa 673 prema 656 bodova. A na japanskoj su strani snaga (122 prema 116 KS), najveći okretni moment (213 prema 200 Nm), a koliko god je Golfov 6-stupanjski šaltung za pet, Mazdin je za 5+ 


Koliko je Mazdin pogon objektivno uvjerljiviji, potvrđuju osjetno bolja ubrzanja, premda je nemalih 129 kg veće mase. Pomaže mu i 'meko-hibridna' 48-voltna koncepcija, gdje alternator pri ubrzanju postaje elektromotor i pruža injekciju okretnog momenta, dakle i snage. 

Logično troši nešto više, ma teško možemo 'progutati' Golfovu pobjedu u ovoj kategoriji, tim više što je motor dvostruko većeg obujma znatno manje opterećen, a nema ni turbopunjač, koji se, stoga 'ne može ni pokvariti'...

Trenutak istine je kategorija Vozna dinamika, e tu više nema muljanja. Stotku Mazda 3 hvata za 9,2 s, Golf za 10,0 s, 150 km/h japanskom modelu treba 21 s, a Golfu 23,2 s. U 'špici' je Golf 'za dlaku' bolji, 198 prema 197 km/h. Mazda3 bolje koči, hladnim kočnicama pri 100 km/h staje u fantastičnih 34,0 m, a Golfu treba, također izvrsnih 35,2 metra. 

S vrućim kočnicama razlika se minimizira - 34,4 prema 34,7 motara. Neosporno Mazda, koja usto ima veću realnu masu 129 kg (1383 prema 1234 kg), uz niže težište, donosi bolji osjećaj i objektivne značajke stabilnosti (to je ono što se kaže 'osjećaj za volanom'). 

Bez rasprave, tu je prednost na strani Mazde, premda je, uz deklarirani prosjek od 6,2 litre na testu trošila 7,3. Golf, s deklariranih 5,7 trošio je 6,2, što je zbilja izvrsno, ali nije zasluga motorom neosjetno manje mase automobila! 

Ostaju još 'utješna' kategorija, gdje 1625 eura skuplja te 18 posto rastrošnija (toliko ispuhuje više CO2) pobjeđuje Mazda 3, s 471 prema 450 bodova. Bolje da ne komentiramo.

Kad se sve zbroji (bogami i oduzme), Golf je prvi s 3106 bodova, a Mazda3 ih je skupila 3068.

Izvor: Autozeitung.de