28.2.2018. Autor: Željko Marušić

Mercedes-Benz A-klase 4. generacije postaje 'kralj kompakata'

Najmanji adut s Trokrakom zvijezdom postaje najvažniji: rastegnut (+12 cm) i, za kompakt, rekordne aerodinamike (0,25), osjetno je prostraniji i sigurniji, premda 50 kg manje mase te dinamičniji i štedljiviji. Starta s turbobenzincima 1.33/163 KS i 2.0/224 KS te turbodizelašem 1.5/116 KS

Premda A-klasu mnogi nisu doživljavali kao pravog Mercedes-Benza, model koji je uveden prije nešto više od dva desetljeća ipak je bio revolucionaran pomak u ponudi kultne tvrtke iz Stuttgarta. Model prve generacije, koji je bio možda i prerevolucionaran, nevjerojatno funkcionalan, ali nepotrebno prekratak (361 cm), a preskup u izvedbi, prvenstveno zbog 'sendvič' podnice proizvodio se do 2004., kad je predstavljen dosad najdugovječniji model, jer je u sličnoj, 'napuhanoj' i očvrsnutoj izvedbi izdržao do 2012., kad je po konvencionalnoj, stilski pogođenoj izvedbi stigao još, svega nekoliko tjedana, aktualan model treće generacije.

Model četvrte generacije povećao je dužinu s 430 na 442 cm, širinu sa 178 na 180 cm, a visinu sa 143 na 144 cm. Pritom je međuosni razmak rastegnut s 270 na 273 cm te je komfor povećan gotovo za klasu. Prtljažnik je pritom napuhan s 341 na 370 litara, uz 20 cm širi otvor (bio je to prigovor dosadašnjem modelu). Premda je korištenjem visokočvrstih čelika karoserija, na novoj platformi MFA2, vlačna i torzijska čvrstoća povećana za više od trećine, u usporedbi s već iznimno čvrstim dosadašnjim modelom, te će nova A-klasa stati u red s najsigurnijima, masa je smanjena za 50 kg. To doprinosi dinamičnosti i ekonomičnosti.

Premda se do 2016. kalkuliralo da će Mercedes-Benz, u baznim verzijama, poput Audija i BMW-a, prijeći na 3-cilindarske motore, na kraju je to kategorički odbačeno. Tri su bitna razloga: prestiž, vibracija i buke. Usto je, kod snažnijih 3-cilindarskih motora, potencijal štednje prema 4-cilindrašima upitan. Naime, nužna im je razmjerno masivna osovina za poništavanje inercijskih sila 1. reda, i s njima povezanih momenata, koja povećava potrošnju. To uvelike poništava uštede zbog cilindra manje. Stoga na niskim turažama mogu biti nešto štedljiviji, ali na visokim čak rastrošniji. Rezultat: nula bodova!



U ponudi motora, za početak su dva turbobenzinca i jedan turbodizelaš. Novi turbobenzinac 1.33, razvijen u suradnji s Renaultom, razvija respektabilnih 163 KS i 250 Nm, koji je za A-klasu posebno 'izbrušen' i opremljen sustavom za isključivanje 2. i 3. cilindra u vožnji manjim opterećenjem. Iznad je unaprijeđen dosadašnji 2.0 s 224 KS i 350 Nm. Renault će, kao i dosad, isporučivati izvrstan bazni dizelaš (temeljito dorađeni 1.5 dCi), kojem je snaga povećana sa 109 na 116 KS, uz najveći moment od 260 Nm. Taj provjereni agregat, uparen s automatskim mjenjačem 7G-DCT (s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva) omogućava ubrzanje do stotke za 10,5 s i najveću brzinu od 202 km/h, a prosječna je potrošnja 4,1 l/100 km. Što reći? Izvrsno!

Ne treba ni spominjati da nova A-klasa nudi najviše dosege suvremene tehnologije, od potpunih LED farova i svih mogućih elektroničkih gadgeta (revolucija je sustav MBUX, o njemu uskoro više), do 'pametnih' sustava poluautonomne vožnje, 'posuđenih' iz S-klase. Iz Stuttgarta poručuju: 'Bit će to najsigurniji auto kompaktne klase i jedan od najsigurnijih uopće'. Senzacija će, za mnoge, biti Plug-in-hibrid, koji će, samo na struju, moći voziti 100 km. Čisti električni auto bit će na bazi B-klase.

Na jesen dolaze snažniji dizelaši A 200d/150 KS i A 220d/190 KS, a krajem godine bazni benzinac 1.33/116 KS i 'top-gun' AMG 45, s čak 408 KS. Na kraju, a to je naznaka izvrsnog početka, 'letećeg starta, je atraktivan dizajn, remek-djelo Daimlerovog šefa dizajna Gordena Wagenera, koji je osigurao i najbolju aerodinamiku među kompaktima (0,25), 'melem' za performanse i potrošnju. Plug-in-hibrid će na struju moći voziti 100 km, a čisti električni bit će na bazi B-klase. Treba li više?





Mercedes kampanja




Vulkal gume