14.10.2018. Autor: Željko Marušić

Mercedes-Benz C300e & C300de, 'zvjezdani' plug-in-hibridi na benzin i naftu

Na struju prelaze 50/54 km, do stotke ubrzavaju za 5,7/5,9 s, a prosječno-statistički troše 1,9/1,6 l/100 km, s brzim punjačem baterija od 13,5 kW pune se za 1,5 sati. Moćna, štedljiva i čista verzija 'de' pokazuju da dizelaši, itekako, imaju budućnost

Novi hit Mercedes-Benza je tandem štedljivih i ekološki 'prijateljskih' Plug-in hibridnih modela C300e i C300de. Riječ je o nasljednicima modela 350 e, koji je bio benzinski hibrid. 

Upravo predstavljene izvedbe Mercedes-Benza C-klase u EQ plug-in-hibridnim verzijama opremljene su AC sinkronim elektromotorom snage 90 kW, koji u turbo-benzinskoj pogonskoj sinergiji 'e' daje sustavnu snagu od 320 KS, a u turbodizelskoj 'de' 306 KS. 

Sklop AC elektromotora i generatora smješten je između motora i automatskog mjenjača 9G-Tronic te oba pogonska sklopa, sinergijski, pokreću stražnje kotače. Model C300e, dostupan samo u limuzinskoj verziji, na električni pogon može prijeći 50 km (brzina je ograničena na 130 km/h). S oba motora u funkciji stotku hvata za 5,7 s, a prosječna-statistička potrošnja (uz svakonoćno punjenje baterija), po WLTP ciklusu, iznosi samo 1,9 l/100 km. 

Dizelska plug-in-hibridna verzija posebno je zanimljiva, jer pokazuje da dizelaši nisu kazali 'posljednju riječ' te da slijedi njihov novi razvojni i proizvodno/prodajni ciklus. Konačno, to je i renesansa dizelskih hibrida, koje je 2010., u malim serijama, HYbrid4 uveo PSA. U toj 'de' opciji plug-in-hibridni C300de dostupan je kao limuzina i karavan (T-model). 

Ova zanimljiva, moćna i čista dizelsko-električna sinergija temelji se na novom dizelskom biseru OM 654 sa 194 KS i 400 Nm, kojeg smo testirali u modelu C220d. Kad oba pogona daju sve od sebe, ukupni (sistemski) okretni moment poraste do 700 Nm, pa je ubrzanje do 100 km/h samo 5,9 s. 

'Špica' je 250 km/h. Kombinirana-statistička potrošnja svega 1,6 l/100 km. Autonomija samo na struju iznosi 54 km,

Litij-ionske baterije kapaciteta 13,5 kWh se iz obične utičnice, preko priključka ispod stražnjeg desnog svjetlosnog sklopa, pune za pet sati, a iz brze 22 kW stanice za 1,5 sat









Mazda kampanja

Izvor osiguranje kampanja



Vulkal gume