11.9.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

11. rujna 1967. Peter Monteverdi predstavio prvi automobil

Monteverdi 375 S High Speed, s Chryslerovim 7.2 V8 snage 375 KS, bio je švicarski napad na najvišu klasu, paletu su potom širili na premium terenace i sportske limuzine, ugašeni su 1984...

Švicarska nikada nije razvila značajniju automobilsku industriju, a od svih pokušaja najbliže je svjetskom uspjehu došao Peter Monteverdi, švicarski biznismen (1934. - 1998.), koji se obogatio kao uvoznik Ferrarija, Rolls-Roycea, Bentleya, BMW-a, a 1961. se, bez većeg uspjeha, okušao u Formuli 1.. 

On je još od početka 1950-ih konstruirao trkaće i cestovne automobile, neke i prodavao pod značkom MBM, da bi 1967. ozbiljno zakoračio u svijet elegantnih gran turismo kupea modelom High Speed 375S, koji je imao lijep dizajn talijanske kuće Frua i pouzdan Chryslerov 7.2 V8 snage 375 KS. 


Nakon dvije godine Monteverdi se razilazi s Fruom i počinje suradnju s tvrtkom Fissore. Model 375 je redizajniran, dobio je i kabrioletsku i limuzinsku inačicu, a predstavljen je i spektakularni superautomobil Hai 450 SS (1970.), proizveden u samo nekoliko primjeraka. 

Tržište prestižnih automobila je 1970-ih skrahiralo, pa se Monteverdi okrenuo luksuznim doradama američkih terenaca i limuzina: Sierra, Safari i Sahara prodavali su se bolje od ranijih modela i održali Monteverdi do konačnog kraja 1984. 

Povratak je pokušan 1992. modelom Hai 650 F1, no nakon dva prototipa priča je završena.