25.8.2019. Autor: Željko Marušić, Autozeitung.de

Mora li u usporednom testu Golf uvijek biti prvi? Ne mora!

U turbobenzinskom odmjeravanju 3-cilindarski Ford Focus 1.0 EcoBoost/125 KS pobjeđuje 'za prsa', drugi je Volkswagen Golf 1.5 TSI BlueMotion/130 KS, a treća, očekivano, Opel Astra 1.4 DI Turbo/125 KS...

Volkswagen Golf, Ford Focus i Opel Astra (svaka čast ostalima, među kojima su Mazda3, Peugeot 308Kia Ceed, Hyundai i30...) najcjenjeniji su, nećemo, naravno, navesti najbolji, predstavnici C-segmenta, ali njihova imena i u ušima naših kupaca imaju najveću težinu. 

Zbog toga je zanimljivo kako su ih ocijenili novinari njemačkog Autozeitung.de, jer sva tri imaju prizvuk 'domaćeg', njemačkog proizvoda. Golf izravno, a Focus (američki brend iz njemačke proizvodnje) i Astra (njemački brend u francuskom vlasništvu), neizravno.

Usporedba je specifična, jer je Focus u prvoj, Golf posljednjoj, a Astra pretposljednjoj tržišnoj godini, pa se njihovo sučeljavanje može gledati i kao uspoređivanje krušaka i jabuka. Ali, generacijsku prednost Focusa uvelike kompenzira manjim brojem cilindara.

Test je iz ožujka, kad je prošao 'ispod radara' naše javnosti, a navodimo ga jer je važan pri odluci o kupnji novih, ali i rabljenih modela. Naime, usporedili su 3-cilindarski Ford Focus 1.0 EcoBoost/125 KS, s 4-cilindarskim Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion/130 KS i Opel Astra 1.4 DI Turbo/125 KS. 

Mogu li stati u istu rečenicu? Itekako!


Kompaktni adut iz Kölna upregnut je već proslavljenim 1.0 EcoBoost, koji je dosad sedam puta (!)  osvojio titulu 'Svjetskogmotora godine' u klasi, 'gazda' iz Wolfsburga 'tehnološkim biserom' 1.5 TSI sa sustavom isključivanja cilindara ACT, u slabijoj verziji sa 130 KS (snažnija ima 150 KS).

Astra je motorizirana uvjerljivim 1.4 DI Turbo/125 KS, koji će uskoro prepustiti mjesto PSA-ovom 1.2 PureTech sa 130 KS. Tehničke podatke i performanse možete pogledati i usporediti u sljedećoj tablici...

Realnom potrošnjom od 5,5 l/100 neočekivano, ali i očekivano, zbog sustava za isključivanja dva cilindra u radu manjim opterećenjem, najštedljiviji je Golf. Focusu treba još uvijek povoljnih 5,7 litara, a Astra se zadovoljava s okruglih šest.


U konačnici, 'za prsa' pobjeđuje Ford Focus. Drugi je Volkswagen Golf, a treća Opel  Astra. Za kraj donosimo zaključak kojeg potpisuje Martin Urbanke, urednik Autozeitung.de:

Rijetko nas je koji auto, pri prvom susretu, toliko uvjerio u svoje vrline kao novi Ford Focus 1.0 EcoBoost. Potpuno novokonstruirani model oduševio je već u predseriji 'čistom' završnom izradom i također solidnom i prostranom karoserijom. Podvozje je podešeno čvrsto, ali ne i neudobno i dinamično postavlja standarde ležanja u kompaktnoj klasi - jednako kao i snažne kočnice. 

Daljnje vrline: živahan, kultiviran trocilindraš i bogati sustavi asistencije vozaču. Zbog toga je, u izravnom sučeljavanju, dosadačnji najbolji u klasi, VW Golf 1.5 TSI, pod velikim pritiskom. Doživljajui njegove kvalitete su bolji, vozni komfor i potrošnja također, ali novi adut iz Kölna dolazi mu blizu, vrlo blizu, a košta manje. 

Najjeftiniji auto u usporedbi ostaje Opel Astra 1.5 DI-Turbo, koja se u ovom odmjeravanju mora zadovoljiti trećim mjestom. Doduše, ne pokazuje niti jednu ozbiljnu manu, ali nema ni istaknutih stvari koje oduševljavaju. To joj nije dovoljno da se suprotstavi Golfu i Focusu.

Izvor: Autozeitung.de




Mazda


Gulf

Tembo