13.6.2018. Autor: Željko Marušić

Motor Alfa Romea 156 1.9 JTD iz 2001. iznenada 'poludio'

Nekontrolirani porast snage starog turbodizelaša može biti opasan, a najčešće je posljedica začađenja 'waste gate' ventila

Prije dvije godine sam povoljno kupio Alfa Romeo 1.9 JTD iz 2001., koja je prešla 285.000 km. Zabrinjava me što u posljednje vrijeme vuče bolje nego prije, kao da je dobila 20 konja...

Ivan G.

S pravom ste zabrinuti, jer prekomjerna snaga može uništiti dotrajali motor. Uzrok je vjerojatno u nekontroliranom porastu tlaka prednabijanja, zbog začađenog i/ili blokiranog ‘waste-gate’ ventila. Ugrađen je u ispušnu cijevi ispred turbine, a ima sličnu funkciju kao brana odteretnog kanala kod nailaska bujice. Zadužen je za ograničavanje tlaka prednabijanja, kako bi se spriječilo toplinsko i mehaničko prednabijanje motora.

Kad tlak iza kompresora prijeđe graničnu vrijednost (u konkretnom motoru 1,2 bara), ventil se otvara i propušta dio ispušnih plinova (koji pokreću turbinu) mimo turbine izravno u ispušnu cijev. Time se ograničava brzina vrtnje turbopunjača, odnosno tlak prednabijanja Upravo podizanjem tog tlaka lako se frizira se turbodizelski motor (ugradnjom ‘superčipa’), što je štetno. Dakle, hitno u specijalizirani servis za dizelske motore.




Mercedes kampanja




Vulkal gume