14.1.2011. Autor: (zl)

N2O SISTEMI

N2O ili popularno zvan NITRO koristi se kod poboljšanja performansi tuniranih vozila čime ona postižu zavidna ubrzanja i performanse.

Postoje 2 vrste N2O Sistema, tzv. Suhi i mokri sistemi. Suhi sistemi koriste samo solenoid za doziranje N2O u usisnu granu, a za dodatno gorivo se obraćaju ECU-u koji pak dodato gorivo isporucuje uvođenjem dodatnog pulsa injektora. Prednost sistema je lakša instalacija i manja cijena. Velika mana sistema je slabo miješanje goriva i N2O što dovodi do stvaranja toplih točki u cilindrima odnosno povećane opasnosti od detonacije, neravnomjerne raspodjele snge na čelu klipa, nelinearne i teško kontrolirane isporuke snage, a posljedica stradavanja je oštećenje glave motora. Mokri sistemi koriste dodatni solenoid za dodatno gorivo. Mane su veća cijena i kompliciranija instalacija, ali velika je prednost jako dobro mješanje N2O i goriva što eliminira prethodno navedene nedostatke i otvara mogućnost za veća pojačanja bez straha da će doći do uništenja.

Boce služe za skladištenje tekućeg N2O. Obično su napravljene od aluminija, atestirane na 250 bara i imaju eksplozivni ili neki drugi sigurnosni ventil na 100 bara. Radni pritisak je 50-75 bara, ventil na boci mora trpiti temperaturu i normano raditi na -88 stupnjeva. Boce u 99% slučajeva imaju sifon od ventila na vrh obce zakrivljen na istu stranu na kojoj se nalazi izlaz N2O ventila. Postavlja se pod kutem od 15 do 20 stupnjeva sa podignutim vrhom.

Za aktivaciju se koristi prekidač ili se sistem uključi putem senzora za aktivaciju pri pritisku gasa. Auto se nikad ne smije tjerati u blokadu niti puštati gas dok je sistem aktiviran..

Sistemi koji omogućuju progresivno doziranje snage i postupno dizanje opterećenja u cilju dodavanja veće snage i izbjegavanja proklizavanja na startu su kontroleri. Ima ih više vrsta od analognih do digitalnih.

Praktični primjer rada N20 sistema - Motor koji raspolaže sa 200Nm momenta u rasponu od 2500-6000 okretaja

N2O je upravo najefikasniji kod niskih okretaja jer u motor uvijek ubrizgava konstantnu količinu N2O bez obzira na okretaje. Logički je dakle da ako motor primi određenu količinu N2O u jedinici vremena postiže najveći efekat ako sam motor radi manje okretaja u istoj jedinici vremena uz konstantnu količinu N2O.

N2O ne povećava snagu motora, već daje okretni moment. Bitna stavka je kako N2O daje instant okretni moment bez obzira na turbinu što ga čini idealnim za popunjavanje turbo rupa i sl. Pri ubrizgavanju N2O u motor raspada se na dušik i kisik, gdje kisik omogućava dodavanje veće količine goriva radi postizanja veće snage, a dišik služi kao ublaživač mehaničkih opterećenja i pomaže u sprječavanju detonacija.

(zl)




Mazda


Gulf

Tembo