29.5.2019. Autor: Željko Marušić

Na Audiju A3 1.9 TDI otkazuje turbopunjač

Problem je u začađenju turbopunjača, statorske lopatice turbine vjerojatno ostaju blokirane u položaju za visoke okretaje, ali u pitanju je i dotrajalost motora, manja ili veća...

Jeste li ‘povoljno’ kupili, ovisi o stanju, jer je održavanje Audija razmjerno skupo (to je premium automobil). Niste naveli kilometražu, ali izvjesno je (pre)velika. 

U prvoj fazi bilo bi dobro izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, jer to pokazuje stanje motora. A simptomi koje ste naveli ukazuju na začađenje turbopunjača, zbog čega su statorske lopatice turbine vjerojatno ostale blokirane u položaju za visoke okretaje. Nužan je servis kod specijaliziranog mehaničara za turbopunjače. 

Priitom se turbopunjač rastavlja i čisti (pjeskari). Teba utvrditi stanje vratila s turbinskim kolom i rotora kompresora (rastavlja se od vratila). 

Ako su iskrivljeni ili oštećeni, treba ih izmijeniti. Odstupanje od centričnosti provjerava se komparatorom. Potom se mijenjaju radijalni i aksijalni ležaj, karike za brtvljenje ulja, gumene brtve i bočna ploča kompresora. Na kraju je najvažnije dinamički uravnotežiti (balansirati) posebno rotor i potom cijeli sklop u kompletu.

No, začađenje u pravilu nastaje zbog neispravnih brizgaljki, koje propuštaju preveliku količinu goriva, koja ne može izgorjeti pa zaostaju nakupine elementarnog ugljika (čađa). Stanje pogoršava i dotrajalost motora, jer propuštanja u cilindrima (uslijed habanja) također pogoršava uvjete izgaranja (ne ostvaruju se dovoljni tlakovi) i zaostaje čađa… 





BMW banner