24.7.2019. Autor: Željko Marušić

Na svakom većem servisu treba provjeriti stanje zupčastog remena!

Stručnjaci tvrtke Automehanika servisi d.d. savjetuju: Zupčasti remen kojemu je istekao vremenski i/ili kilometarski resurs treba izmijeniti, no treba ga temeljito pregledati na svakom većem servisu i ako se uoče oštećenja, odmah izmijeniti…

Gotovo svima je poznato da u slučaju pucanja zupčastog remena dolazi do velikog oštećenja motora, jer se sudare klipovi i ventili. Tada dolazi do deformacije ventila, oštećenja vodilica i klipova, a u težem slučaju bregastog vratila i glave motora. 

Zbog toga je propisan interval izmjene na 100.000 do 240.000 km, kod nekih modela i više (uz redovite preglede). Pucanje, koje izaziva havariju motora, ne događa se iznenada, jer se prethodno pokažu pukotine i oštećenja, odnosno zamašćenja remena, što treba otkriti na vrijeme. 

Zbog toga zupčasti remen treba provjeravati na svakom većem servisu, naglašavaju stručnjaci Automehanika servisi d.d., ovlaštenog servisa za Volkswagen, Škodu i Hondu, jer se prije pucanja, u pravilu javljaju pukotine.


Pregledom zupčastog remena, po cijelom obodu, pravodobno se otkrivaju pukotine i inicijalna oštećenja, koja mogu izazvati pucanje remena i havariju motora

Problem može biti i u zamašćenju, uslijed propuštanja ulja na semerinzima radilice ili bregastih vratila. Tada se smanjuje korisno trenje između zupčastog remena i remenica te može doći do preskakanja remena, koje također izaziva havariju motora (sudaranje klipova i ventila). 

Stanje zupčastog remena provjerava se skidanjem zaštitnog poklopca, segment po segment, uz blago uvijanje remena rukom (tada se lakše uočavaju pukotine). Kako bi se zupčasti remen mogao pregledati u cijelom opsegu, potrebno je, ključem s dužom polugom zakretati koljenasto vratilo. 

Ako se uoče pukotine ili oštećenja, zupčasti remen treba izmijeniti odmah, bez obzira u kojem ste dijelu intervala izmjene zupčastog remena.

Zupčasti remen može izgledati ispravno, ali njegovim savijanjem uočavaju se pukotine i oštećenja, zbog kojih ga treba odmah izmijeniti...

Prilikom izmjene treba, prema servisnom protokolu izmijeniti one dijelove za koje je propisana izmjena pri izmjeni zupčastog remena: napinjač,  vodilice te pumpu rashladne tekućine, ako se pokreće zupčastim remenom. 

To je dodatan razlog da održavanje svog automobila povjerite kvalitetnom servisu, a zupčasti je remen preporučljivo izmijeniti i malo prije vremenskog/kilometarskog roka, nikako kasnije.

PROČITAJTE: