3.2.2019. Autor: Dino Milić-Jakovlić

Najjači u povijesti (2): Audi Quattro Sport S1 iz 1986. sa 600+ konja

Relijaška legenda od s karoserijom od ugljičnog kompozita i kevlara, 5-cilindarskim turbobenzincem i stalnim pogonom 4x4, Audi je testirao verziju s više od 1000 KS

Reli se dijeli na dva razdoblja, prije Quattra i poslije Quattra. FISA, današnja FIA, 1979. dozvolila je da se pogon na četiri kotača koristi u relijaškom prvenstvu. 

Potencijale tog pogona prepoznali su samo u Audiju. Prvi Quattro 1981. imao je 200 KS, a legendarni Quattro Sport S1 iz 1986., napravljen za relijašku Grupu B, više od 600 KS. 

Riječ je p modelu izvedenog iz modela Audi Quattro (440 x 172 x 134 cm), ali mu je dužina smanjena na 416 cm (međuosni je razmak smanjen za čak 32 cm), a širina povećana na 179 cm. Upotrebom ugljičnih vlakna i kevlara masa mu je bila 1000 kg. . 

Redni 5-cilindarski turbobenzinac obujma 2144 ccm, koji je u izvornoj verziji razvijao 200 KS, pojačan ne na 220 KS (s 20V), potom u skraćenom i nabrijanom modelu Sport Quattro na 306 KS. 

Potom je krenulo, model Sport Quattro S1 je nabijen na 530 KS. Do stoke je ubrzavao za 3,1 s, a s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, za samo 2,8 s. 

U 'overboostu' je ispaljivao više od 600 KS, u verziji E2 Pikes Peak na više od 650 KS. Audi je testirao verziju Quattra S1 i s više od 1000 KS.

PROČITAJTE I SLJEDEĆI ČLANAK:

Najjači u povijesti (1):  Formula 1 na steroidima







Vulkal gume

Autowill